Mazda perkenal Flair Wagon, serta versi Custom Style

Mazda perkenal Flair Wagon, serta versi Custom Style

Ketika ini nampak seperti pengeluar kenderaan di Jepun sedang berlumba-lumpa untuk meraih perhatian khalayak dengan pelbagai jenis model dan modifikasi – semuanya kerana acara Tokyo Auto Salon 2018 yang bakal berlangsung tak lama lagi.

Menyertai Honda dan Daihatsu yang telag mengumumkan variasi model yang akan dipamerkan nanti ialah Mazda, yang akan tampil juga dengan model yang dikenali sebagai Flair Wagon serta Flair Wagon Custom Style. Diasaskan dari model Suzuki Spacia, model ini tampil dengan imej dan rekabentuk yang sangat sinonim dengan kei-car, walaupun nampak lebih tegap dan lebar dengan badan yang “tebal”, menurut Mazda.

Mazda perkenal Flair Wagon, serta versi Custom Style

Mazda Flair Wagon dilengkapi dengan pilihan antara dua jenis enjin 660 cc; model asasnya menjana sebanyak 52 PS dan 60 Nm tork, manakala versi yang lebih berkuasa hadir dengan 64 PS dan 98 Nm tork dengan turbocaj. Kedua-dua ini adalah sebahagian daripada sistem janaan hibrid dengan motor elektrik 3 PS/50 Nm, dipadankan dengan transmisi CVT. Sistem pacuan depan sebagai standard, manakala sistem 4WD ada sebagai pilihan.

Di dalam kabin, rekaannya lebih minimalis; di tengah kluster instrumennya terletak paparan speedometer yang besar, disertai dengan satu paparan digital yang lebih kecil. Bahagian utama papan pemuka pula terdapat skrin bagi sistem infotainmen, sementara bahagian lain ruang dalaman dihiasi dengan kemasan metalik sebagai kontras kepada tema warna krim atau hitam bagi upholstery yang digunakan.

Mazda perkenal Flair Wagon, serta versi Custom Style

Bahagian penumpang belakang, pintu gelungsur memudahkan lagi urusan keluar-masuk ke barisan kedua dan ketiga. Model ini juga lengkap dengan ciri keselamatan terkini, termasuk sistem amaran perlanggaran, high beam assist dan lane departure warning. Harga jualannya di Jepun bermula dari 1,333,800 yen (RM48,123) hingga 1,908,360 yen (RM68,852) bagi Flair Wagon Custom Style XT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required