Subaru Outback 2018 EyeSight bakal dilancarkan di Malaysia – tempahan kini dibuka, bermula RM239,688

Subaru Outback 2018 EyeSight bakal dilancarkan di Malaysia –  tempahan kini dibuka, bermula RM239,688

Ketika pelancaran model facelift bagi Subaru Outback yang dilengkapi dengan EyeSight di Singapore Motor Show baru-baru ini, kami dimaklumkan ia akan diperkenalkan di Malaysia pada suku kedua 2018. Sementara menantikan detik pelancarannya, laman web Subaru Malaysia telah memaparkan senarai harga untuk Outback 2018 ini berserta dengan spesifikasinya.

Varian Outback 2.5i-S EyeSight akan ditawarkan dengan harga atas jalan RM239,688.40 tanpa insurans, iaitu lebih RM10k berbanding model pre-facelift. Seperti sebelum ini, Outback diimport sepenuhnya (CBU) dari Jepun.

Bagi spesifikasinya, Outback facelift ini akan dijanakan oleh enjin 2.5 liter boxer empat-silinder dengan hamburan kuasa 175 PS pada 5,800 rpm dan tork 235 Nm pada 4,000 rpm (mengikut spesifikasi Singapura). Ia turut tampil dengan pacuan empat-roda menerusi Lineartronic CVT dan sistem Subaru Symmetrical All-Wheel.

Subaru Outback 2018 EyeSight bakal dilancarkan di Malaysia –  tempahan kini dibuka, bermula RM239,688

Turut menjadi sebahagian daripada penjana kuasa ini ialah fungsi SI Drive dan X-Mode yang memberikan keupayaan pacuan off-road yang dipertingkatkan, seperti mana pada model Subaru yang lain termasuk Forester dan XV baharu.

Lain-lain elemen yang tersenarai termasuklah lampu utama LED dengan lampu nyalaan siang LED berbentuk-C, bumbung matahari berkuasa, active grille shutter dan roda aloi 18-inci. Lampu hadapan SUV ini bukan sahaja menerima fungsi automatik on/off, malah ia turut berpusing mengikut arah putaran stereng.

Di dalamnya, ia menampilkan sistem infotainmen skrin sesentuh lapan-inci baharu dengan ketersambungan ANdroid Auto dan Apple CarPlay. Malahan turut menampilkan sistem bunyi Harman/Kardon pengesan suara yang telah ditambah baik, bagi mempertingkatkan lagi sistem hiburan.

Selain itu, ia turut dilengkapi dengan sistem sistem penghawa dingin dua-zone bersama liang tambahan untuk bahagian belakang, port USB bahagian belakang, tempat duduk berkuasa untuk pemandu bersama fungsi memori, brek parkir elektronik, sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, kemasukan dengan kod pin, pintu taligate berkuasa dan pedal penukar gear.

Bagi elemen keselamatan, Outback ini dilengkapi dengan tujuh-beg udara (dua hadapan, sisi, tirai dan lutut pemandu), Vehicle Dynamics Control (VDC), pemantau titik buta, bantuan mula mendaki, Active Torque Vectoring selain sistem Subaru EyeSight yang terdiri dari sistem brek pra-pelanggaran, Kawalan kelajuan adaptif, sistem pengurusan pendikit pra-pelanggaran, amaran keluar laluan, Lane Sway Warning dan juga amaran kereta hadapan mula bergerak.

Buat masa ini, Subaru Outback baharu ini masih belum dilancarkan di Malaysia, jadi ia masih tidak kelihatan di mana-mana bilik pamerannya. Walau bagaimana pun, tempahannya bagi model Subaru pertama yang dilengkapi dengan EyeSight di pasaran Malaysia telah pun dibuka.

GALERI: Subaru Outback 2018 di Singapore Motor Show 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required