Subaru Forester 2.0i-S kini di Malaysia – RM133,818

Subaru Forester 2.0i-S kini di Malaysia – RM133,818

Setelah diprebiu oleh Motor Image hujung minggu lalu, Subaru Forester 2.0i-S kini dilancarkan secara rasmi ke pasaran Malaysia. Model ini diberikan berberapa tingkat taraf dari varian 2.0i-P sebelum ini yang terdiri dari spoiler bawah bampar (dengan kemasan gunmetal), gril rekaan baharu serta cermin sisi juga dengan kemasan gunmetal.

Varian 2.0i-S ini masih menampilkan ciri-ciri yang diambil dari 2.0i-P termasuk lampu hadapan LED (dengan lampu nyalaan siang LED), rim aloi 17-inci, sistem pendingin hawa dua-zon, pintu tailgate belakang bantuan kuasa, serta unit infotainmen dengan skrin utama Kenwood bersaiz 7-inci.

Pada bahagian dalaman, model baharu ini diberikan kemasan seperti gentian karbon pada panel pintu, tuil penukar gear dan juga papan pemuka. Tempat duduk pula kini dibalut dengan gandingan kulit dan sued (seperti pada model 2.0 XT) serta serlahan jahitan berwarna merah. Ia turut diberikan set karpet alas kaki baharu dengan kemasan merah disekelilingnya.

Tiada perubahan pada mekanikal, Forester 2.0i-S masih dijana enjin boxer empat silinder tanpa bantuan turbo, menghasilkan kuasa 150 PS pada takat 6,200 rpm dan tork puncak 198 Nm pada takat 4,200 rpm. Enjin berkenaan dipadankan dengan transmisi Lineartronic CVT dan sistem pacuan semua roda Subaru Symmetrical AWD, lengkap dengan fungsi SI Drive Mode.

Subaru Forester 2.0i-S dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM133,818 dan ditawarkan dengan lima pilihan warna iaitu Pure White, Silver Metallic, Dark Grey Metallic, Sepia Bronze Metallic dan Obsidian Black Metallic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required