Subaru Forester 2.0i-S dipertontonkan di Malaysia

Subaru Forester 2.0i-S dipertontonkan di Malaysia

Motor Image Malaysia telah pun mempertontonkan varian baharu bagi SUV Forester iaitu 2.0i-S 2017. Ia dijangka akan menyertai varian sedia ada iaitu 2.0i, 2.0i-P dan 2.0 XT, yang dilancarkan pada tahun lalu, tidak lama lagi.

Forester 2.0i-S ini menerima sedikit peningkatan berbanding varian lain yang telah pun berada di pasaran. Bagi bahagian luarannya, 2.0i-S ini ditampilkan dengan kit badan termasuklah spoiler bawah (dengan kekemasan logam) bagi bampar hadapan dan belakang. Selain itu, ia turut menampilkan rekaan gril hadapan yang sedikit berlainan dengan kemasan hitam, serta perumah cermin sisi logam.

Menjengah bahagian kabinnya pula, kini ia menampilkan kekemasan gentian karbon tiruan pada panel pintu, keliling pemilih gear dan papan pemuka. Selain itu, ia turut ditawarkan dengan tempat duduk upholstery kombinasi kulit dan suede (seperti mana varian 2.0 XT) dengan jahitan kontras merah, alas lantai spesifik-model (dengan jalinan merah) untuk menyerlahkan gaya dalamannya.

Lain-lain elemen yang ditampilkan pada bahagian kabinnya sama seperti pada varian 2.0i-P, termasuklah lampu utama LED bersama lampu nyalaan siang LED, roda 17-inci yang dibaluti tayar 225/60, sistem pendingin hawa dwi-zon, bukaan pintu belakang secara berkuasa dan unit utama skrin sesentuh Kenwood 7-inci.

Seperti mana model Forester lain, ia turut dijana oleh enjin FB20 bentangan boxer 2.0 liter DOHC tanpa sistem induksi paksaan berkuasa 150 PS pada takat 6,200 rpm dan 198 Nm pada takat 4,200 rpm. Enjin baharu dengan rekaan strok yang lebih panjang dan blok enjin yang lebih ringan membolehkan ia mencapai penggunaan petrol 7.9L untuk setiap 100 km.

Untuk sistem keselamatan, Forester dilengkapi dengan tujuh beg udara (dua di hadapan, sisi dan langsir, lutut pemandu), Kawalan Dinamik Kenderaan (VDC), Bantuan Mula Mendaki, kerangka diperkuat dengan bentuk-cincin, sistem ABS lengkap dengan EBD dan BA, Brake Override, dan sistem pedal keselamatan. Kesemua ciri keselamatan ini adalah standard untuk semua varian.

Buat masa ini, harganya masih belum didedahkan. Kami akan membawakan informasi selanjutnya apabila ia dilancarkan secara rasmi kelak. Untuk mengetahui ulasan pandu ujianya, sila KLIK DI SINI.

GALERI: Subaru Forester 2.0i-P

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required