KTM ubah jadual operasi Komuter berkuatkuasa esok

KTM ubah jadual operasi Komuter berkuatkuasa esok

KTM Berha dtelah mengumumkan perkhidmatan KTM Komuter akan beroperasi menggunakan jadual waktu baharu berkuat kuasa esok. Ia adalah seiring dengan maklum balas pengguna dan nasihat Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat (SPAD) berkenaan jadual waktu sekarang yang digunakan sejak 22 Disember lepas.

Menurut Pengurus Besar Perkhidmatan KTM Komuter Khair Johari Ishak, perubahan jadual waktu itu bagi memastikan perkhidmatan lebih lancar sepanjang penutupan satu landasan antara Stesen KL Sentral – Stesen Putra dan Stesen Kuang – Stesen Sungai Buloh, berikutan kerja-kerja Projek Menaik Taraf Infrastruktur Landasan Berkembar Lembah Klang (KVDT) yang dijangka siap November 2019.

“KTM Berhad (KTMB) komited dan prihatin untuk memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pengguna KTM Komuter walaupun kami berhadapan dengan cabaran untuk memastikan kerja-kerja projek dijalankan mengikut perancangan dan pada masa yang sama perlu memenuhi keperluan pengguna,” katanya seperti mana yang dilaporkan menerusi Bernama.

Menurutnya lagi, jadual waktu laluan bagi Pelabuhan Klang-Tanjung Malim-Pelabuhan Klang akan mengalami perubahan berikutan kekerapan tren yang baharu iaitu setiap 30 minit sepanjang hari berbanding sekarang iaitu setiap 15 hingga 30 minit pada waktu puncak dan 60 minit di luar waktu puncak.

Manakala jadual waktu bagi laluan Pulau Sebang-Batu Caves-Pulau Sebang berlaku perubahan berikutan perubahan corak operasi tren. Malah turut dimaklumkan tiada perkhidmatan terus dari Pulau Sebang ke Batu Caves dan sebaliknya mulai esok.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required