Audi Q8 tampil dalam teaser lakaran tambahan terbaru

Audi Q8 tampil dalam <em>teaser</em> lakaran tambahan terbaru

Dengan hanya berbaki beberapa hari saja lagi model Audi Q8 bakal membuat penampilan sulungnya di China, pengeluar Jerman itu mendedahkan pula perincian tambahan yang ada pada SUV berkenaan. Lakaran terbaru yang ada kini menampilkan pula rekaan bahagian depannya – sebelum ini, lakaran belakang telah ditunjukkan.

Apa yang dapat dilihat dari lakaran berkenaan ialah gril dengan kerangka tunggal yang lebih bersegi, bahagian bukaan udara yang lebih besar pada sisi bampar, rekaan lampu utama yang lebih tirus, garis lekuk pada bonet, cermin sisi yang kecil serta rim besar. Semua ini diwarisi antaranya dari model konsep Q8 dan Q8 sport yang pernah ditunjukkan sebelum ini.

Spyshot model ini dengan pelekat samaran yang pernah dilihat mencadangkan versi sebenarnya akan tampil dengan sentuhan rekaan yang lebih bersahaja dan tidak terlalu agresif berbanding imej dalam lakaran yang ditunjukkan.

Audi Q8 tampil dalam <em>teaser</em> lakaran tambahan terbaru

Audi Q8 terbaru ini dibangun menggunakan platform MLB Evo yang turut digunakan pada Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne dan Volkswagen Touareg baru. Dalam bentuk konsepnya sebelum ini, ada dua pilihan enjin yang diberikan – 3.0 liter TFSI V6 dengan sistem mild-hybrid 48V yang menjana 476 hp bagi Q8 sport dan enjin 448 hp plug-in hybrid bagi Q8 Concept.

Transmisi automatik lapan-kelajuan dan sistem pacuan semua roda quattro dijangka akan turut ditawarkan sebagai ciri standard.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required