Selepas beberapa ketika, Lexus akhirnya telah memberikan peningkatan bagi model RC 2019. Perubahan ini termasuklah penggayaan ala coupe, dan juga aspek berkaitan pemanduan, dengan beberapa informasi yang akan didedahkan pada Oktober hadapan di Paris Motor Show.

Untuk bahagian hadapannya, RC 2019 digayakan dengan bampar baharu yang turut menampilkan gril gelendong, bersama corong sudut yang dibentuk semula. Malahan ia turut ditampilkan dengan lampu nyalaan siang LED berbentuk-L disambung dengan lampu utama, dengan pilihan spesifik unit tiga-LED.

Bagi bahagian belakangnya pula, lampu belakang yang lebih gelap ditampilkan bersama grafik berbentuk-L, bersama corong udara di sudut bampar. Selain itu, set roda aloi 19-inci turut ditawarkan sama seperti model terkini LS dan LC. Warna baharu, Blue Vortex Metallic, turut ditawarkan, bersama 10 lagi pilihan warna lain.

Menjengah bahagian kabinnya pula, kemasan Dark Gray baharu turut digayakan pada panel kawalan pemanas dan panel audio. Lexus turut menambah pad lutut yang lebih besar.

Model dengan pakej F Sport pula ditambah dengan kemasan Dark Gray Streamline. Malah pelanggan juga boleh memilih dari enam jenis kemasan dalaman, dengan warna seperti Glazed Caramel dan hitam dengan sentuhan kuning yang turut ditawarkaan. Secara keseluruhan, sebanyak tujuh warna kombinasi ditawarkan, termasuk untuk F Sport.

Bagi pemanduan, kejuruteraan Lexus menambah ciri aerodinamik model ini dengan memperkenalkan bentuk fin yang baharu pada tingkap sisi dan bampar belakang yang dipertingkatkan untuk lebih kestabilan.

Roda dan tayar baharu juga ditampilkan bagi memberikan cengkaman lebih baik, dan suspensi juga ditambahbaik bagi ketegaran sesendal (bushing) dan juga peredam baharu. Dengan semua pembaharuan ini, bersama penjana kuasa yang dioptima dapat membantu RC menjadi “lebih mantap dan responsif”.