Can-Am Ryker lebih ranggi, murah dan mudah dikawal

Can-Am Ryker lebih ranggi, murah dan mudah dikawal

Can-Am adalah antara pengeluar motosikal tiga roda yang popular dan model kegunaan atas jalan biasa mereka yang dikenali ramai adalah Spyder. Terbaru, jenama itu memperkenalkan model baru yang disasarkan kepada golongan muda, dipanggil sebagai Ryker.

Ia bukan sahaja lebih ranggi, malah turut dijadikan lebih mampu milik dengan harga bermula USD8,499 (RM35,207), lebih kecil (panjang 2,352 mm) dan lebih mudah dikawal. Orang ramai boleh memilih Ryker dengan enjin dua silinder 600 cc berkuasa 46.9 hp ataupun enjin tiga silinder 900 cc yang berkuasa 77.1 hp.

Walaupun begitu, kedua-duanya masih menggunakan transmisi sama iaitu jenis automatik CVT sekaligus memberikan ‘tunggangan’ yang lebih mudah seperti skuter. Jentera tiga roda ini didatangkan dengan satu tempat duduk sahaja dan panel instrumennya menggunakan unit digital 4.5 inci.

Di situ, anda boleh melihat pelbagai informasi termasuk laju, tahap rpm, jarak perjalanan, kedudukan gear, pilihan mod tunggangan serta sistem keselamatan yang terdiri Stability Control System, Traction Control System, Anti-Lock Braking System dan Hill Hold Control.

Melalui model ini juga, Can-Am mahu mengetengahkan kemampuan ia disesuaikan dengan pemilik dengan memberitahu terdapat lebih 75,000 cara mengubah dan memasangnya dengan aksesori. Dalam keadaan standard juga, ergonomik Ryker boleh diubah dengan mudah melalui pelarasan pada bahagian peletak kaki, tuil brek serta pemegang.

Can-Am Ryker lebih ranggi, murah dan mudah dikawal

Selain daripada dua pilihan enjin ini, Can-Am turut menawarkan satu model khas Ryker Rally Edition yang mempunyai tambahan mod tunggangan Rally yang membolehkan bahagian belakangnya menggelungsur (drift), boleh ditambah dengan tempat duduk penumpang dan kargo, serta tayar khas. Harga model ini adalah USD10,999 (RM45,563).

Kelengkapan lain yang ada pada Ryker adalah termasuk suspensi Sachs di hadapan, swing arm tunggal dengan sambungan multi-link dan suspensi Sachs yang pra bebannya boleh dilaras, brek hidraulik tiga roda serentak yang dikawal melalui kaki dan sistem EBD, brek cakera 270 mm dan angkup Nissin dua piston di hadapan, cakera 220 mm dan angkup satu piston di belakang, rim aluminium 16 inci, tangki bahan api 20 liter dan pengecas USB.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required