Imej DS3 Crossback bocor sebelum pelancaran rasmi

Imej DS3 Crossback bocor sebelum pelancaran rasmi

DS3 Crossback belum dilancarkan lagi, tetapi imej-imej rasminya telah mula bocor diruang forum Worldscoop diinternet, sekali gus menjadi penampilan pertama ruang publik bagi model yang bakal menjadi pesaing kepada MINI Countryman dan Audi Q2.

Rekabentuk sentuhan Perancis yang tak kurang unik dan menarik sangat jelas kelihatan. Di depan, rekaan gril hexagon yang sinonim dengan lambang DS menjadi “pengenalan” utama model ini. Lampu utama juga hadir dengan penampilan unit, dengan lampu DRL LED ditempatkan di sudut bawah pada bampar.

Jika diperhatikan dari sisi, kereta ini tetap ada kelainan yang ingin ditonjolkan. Perhatikan “sirip” yang ada pada bahagian B-pillar, juga dilanjutkan dengan bahagian panel pintu yang lebih tinggi berbanding yang di depan. Tak lupa juga bahagian pemegang pintu yang ada padanya – semua sentuhan yang jarang-jarang dilihat ada pada kereta ini.

Imej DS3 Crossback bocor sebelum pelancaran rasmi

Bahagian belakang turut meneruskan imej “tajam” yang dibawa DS3 Crossback ini. Misalnya, rekaan yang dapat dilihat pada lampu belakang yang nipis, dihubungkan dengan kemasan krom antara kedua belah sisinya – yang mirip lampu pada DS7 Crossback.

Bukaan kosong sebagai hiasan yang ada pada bamparnya pula memperlihatkan kereta ini nampak lebih lebar. Aksesori lain termasuk spoiler pada bumbung dan kemasan krom pada lampu kabus.

Beralih ke dalam kabin, lebih banyak rekaan yang menarik perhatian diberikan. Hiasan dalam bentuk permata (diamond) memenuhi elemen visual pada ruang berkenaan. Ini termasuk pada papan pemuka dan corong pendingin hawa.

Imej DS3 Crossback bocor sebelum pelancaran rasmi

Rekaan konsol tengahnya dipinjam dari model DS7 Crossback. Ini termasuk pada bahagian kluster instrumen, roda stereng serta skrin lebar yang ada ditengah. Walaupun begitu, ia tak kalah menarik untuk diteliti, terutama pada bahagian tuil pemilih serta suis-suis yang disediakan.

Perincian bagi enjin dan sistem kuasanya bagaimanapun masih belum didedahkan dan perlu menunggu sehingga model ini diperkenalkan secara rasmi tidak lama kali.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required