Proton X70 – 15k tempahan, 2k unit telah dihantar

Proton X70 – 15k tempahan, 2k unit telah dihantar

Nampak gayanya Proton X70 yang dilancarkan pada 12 Disember lalu menerima sambutan yang begitu menggalakkan. Sehingga kini, Proton telah menerima sejumlah 15,000 unit tempahan untuk SUV pertama mereka itu, dan telah menghantar kira-kira 2,000 unit kepada pelanggan yang menempahnya. Malah syarikat itu berkata mereka akan bekerja keras untuk mempercepatkan lagi kadar penghantaran pada bulan-bulan yang akan datang.

“Proton sangat berterima kasih atas sokongan rakyat Malaysia terhadap X70 dan kami akan cuba menghantar unit yang ditempat secepat yang mungkin. Ini adalah permulaan yang dicari oleh syarikat kami dan berharap untuk meneruskan momentum untuk aktiviti kami sepanjang tahun,” ujar timbalan CEO Proton Datuk Radzaif Mohamed.

Buat masa ini, X70 adalah model import sepenuhnya (CBU) dari China, dan ia ditawarkan dengan empat varian bersama harga bermula RM99,800. Unit pemasangan tempatan (CKD) SUV ini dijangka bakal bermula pada Oktober 2019 setelah inisiatif pengembangan kilang Proton di Tanjung Malim selesai.

Pada tahun lalu, pengeluar kereta nasional pertama ini telah mengumumkan akan membuat pelaburan sebanyak RM1.2 bilion untuk mempertingkatkan lagi fasiliti di kilang Tanjung Malim yang bakal memproduksikan X70 dan juga model Proton yang akan datang.

GALERI: Proton X70 Premium 2WD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required