TAS2019: TOM’S Corolla Sport – tampil lebih agresif

TAS2019: TOM’S Corolla Sport – tampil lebih agresif

Seperti yang dijangka, penala lagenda Toyota, TOM’S telah pun secara rasmi melancarkan TOM’S Corolla Sport di Tokyo Auto Salon 2019. Ia merupakan model tingkat taraf Toyota Corolla Hybrid generasi baharu, yang diberikan rupa lebih garang, dan juga sedikit peningkatan pada prestasi.

TOM’S Corolla Sport ini diberikan splitter udara dari bampar hadapan hingga ke skirt sisi. Manakala pada bampar belakang, ia diberikan diffusser yang lebih radikal dan turut menempatkan empat tip ekzos berbentuk oval dari sistem TOM’S Barrel Titan.

Badan Corolla ini direndahkan lagi menerusi penggunaan kit sistem suspensi Sport TOM’S, manakala rim asal ditukar kepada rim TOM’S Crosspeed berdiameter 19-inci dengan lebar 8.5j dan offset +45. Kesemua rim berkenaan dibaluti tayar Bridgestone Potenza S007 bersaiz 225/35R19. Sistem brek masih lagi standard, tetapi kesemua pad brek ditukar kepada pad TOM’S Sport.

TAS2019: TOM’S Corolla Sport – tampil lebih agresif

Kami tidak dibenarkan untuk masuk ke kereta ini, namun dari luar dapat dilihat TOM’S Corolla berkenaan menerima tempat duduk sport dengan balutan kulit merah gelap, dan ia menerima roda stereng yang diperbuat dari gentian karbon.

Manakala untuk prestasi, dalam brosur yang disediakan ada menyebut bahawa kereta ini dipadankan dengan sistem pengawal pendikit elektronik L.T.S III yang mampu untuk merubah semula respon dan karekter pedal pendikit dengan dua storan mod Eco dan empat storan mod Sport.

Dalam keadaan standard, Toyota Corolla Hybrid Hatchback generasi baharu ini dijana enjin 1.8 liter bersama sisitem hibrid THS II dengan kuasa keseluruhan 122 PS. Kuasa hanya disalurkan pada roda hadapan menerusi kotak gear Direct-Shift CVT.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required