Chevrolet Tahoe RST 2019 – SUV yang boleh drift

Jika anda mahu lakukan aksi drift, SUV tentunya bukanlah sebuah kenderaan yang perlu dipilih. Bukan hanya kerana ianya lebih berat dari kereta, malah dengan tayar yang besar dan juga titik graviti yang tinggi tentu menyukarkan aksi berkenaan untuk dibuat.

Namun pelumba drift professional dari Jordan, Ahmad Daham membuktikan dengan kemahiran bersama SUV yang betul, aksi drift masih boleh dilakukan walaupun dengan kenderaan sedemikian. Oleh itu, beliau memandu Chevrolet Tahoe RST, dan melakukan aksi drift di litar Yas Marina, Dubai.

Jelas, dengan kuasa enjin V8 6.2 liter menjana 420 hp memacu roda belakang, SUV berkenaan tidak ada masalah bagi melakukan drift. Tambahan pula dengan suspensi yang ditala untuk pemanduan berprestasi tinggi bersama rim bersaiz 22-inci dibaluti tayar berprestasi tinggi, Tahoe RST berkenaan nampak begitu stabil ketika menggelangsar.

Chevrolet Tahoe RST merupakan varian paling berkuasa model tersebut. Walaupun lencana RST tersebut bermaksud “Rally Sport Truck”, namun pengendalian SUV ini adalah ditala untuk prestasi di atas permukaan tar, dan bukannya bagi pemanduan off-road.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required