DS7 Crossback dibuka untuk tempahan – RM199,888

DS7 Crossback dibuka untuk tempahan – RM199,888

Pada hujung November lalu, DS7 Crossback telah ditampilkan secara eksklusif di Kuala Lumpur International Motor Show 2018 (KLIMS18). Terkini, DS Store PJ telah mendedahkan harga bagi SUV ini menerusi laman Facebook rasmi mereka, dengan varian Performance Line berharga RM199,888 (harga atas jalan tanpa insurans). Varian Performance Line ini memiliki spesifikasi yang sama dengan model yang ditampilkan di KLIMS18.

Ia turut didatangkan dengan waranti pengeluar selama lima-tahun atau 120,000 km, dan juga servis percuma selama tiga-tahun (hanya untuk 100 pelanggan pertama sahaja). Terdapat tiga warna yang ditawarkan iaitu Platinum Grey, Nero Black dan Absolute Red.

DS7 Crossback ini merupakan alternatif bagi BMW X3, Mercedes-Benz GLC dan Audi Q5. Daripada segi rekaan, ia memiliki penampilan yang lebih bergaya. Ini termasuklah gril DS Wings yang dipadankan bersama empat-elemen lampu utama LED, kepingan kemasan yang lebih lebar untuk memisahkan corong atas dan bawah, lampu kabus segi empat tepat bersaiz kecil dengan lampu nyalaan siang LED menegak yang nampak unik.

DS7 Crossback dibuka untuk tempahan – RM199,888

Melihat kepada profil, garis badan yang jelas pada bahagian depan dan keliling roda menjadikan DS7 Crossback ini nampak lebih tegap, dan ditampilkan dengan trim Performance Line, yang termasuk rim ‘Beijing’ Black Onyx 19-inci. Di belakangnya pula, terdapat lampu yang mempunyai grafik seperti berlian, dan kemasan kelabu yang bermula dari bawah lampu tersebut dan bersambung di tengah.

Di dalamnya, tema berlian masih diteruskan. Antara elemen yang ditampilkan termasuklah sistem infotainmen serta panel instrumen digital 12.3-inci, corak pada tempat duduk dan juga suis kawalan pada stereng. Penggunaan Alcantara pada banyak digunakan pada bahagian dalam kenderaan dan ia adalah hasil daripada pilihan trim Performance Line.

Panel paparan utama pada papan pemuka pula merupakan skrin sesentuh berukuran 12.3-inci, dan di atasnya terdapat corong pendingin hawa. Melalui skrin ini, ia memiliki kawalan bagi sistem pendingin hawa, pemain media dan juga fungsi navigasi. Turut disertakan adalah pengecas telefon tanpa wayar, sistem bunyi 14-pembesar suara Focal Electra, tempat duduk larasan kuasa, corong pendingin hawa belakang dengan butang kawalan digital, pintu but belakang kawalan elektrik dan jam BRM R180 yang boleh tersembunyi apabila enjin dimatikan.

DS7 Crossback dibuka untuk tempahan – RM199,888

SUV seberat 1,485 kg ini dijanakan oleh enjin petrol 1.6 liter THP empat-silinder, dengan hamburan kuasa 165 hp pada 5,500 rpm dan 240 Nm dari 1,650 rpm. Kuasanya disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi automatik enam-kelajuan, dan pecutan dari sifar ke 100 km/j mengambil masa 10.2 saat. Kelajuan tertinggi mampu mencecah 220 km/j, sementara penggunaan bahan api pula dianggarkan sekitar 7.5 liter per 100 km.

Bagi aspek keselamatan, DS7 Crossback menerima enam beg udara, ABS dengan EBD, Bantuan Brek Kecemasan (EBA), Program Kestabilan Elektronik (ESP), Anti-Skid Regulation (ASR), Kawalan Kestabilan Dinamik, Amaran Perhatian Pemandu dan dua cagak Isofix untuk tempat duduk belakang.

GALERI: DS7 Crossback Performance Line di KLIMS 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required