BMW M8 F92 dengan barangan khas M Performance

BMW M8 F92 dengan barangan khas M Performance

Model BMW M8 yang baru didedahkan dalam dua bentuk badan iaitu Coupe F92 dan Convertible F91 sudah sedia cukup garang. Kalau itu masih tidak cukup, dan pemilik mahukan kemasan yang lebih sporty, BMW turut menawarkan pilihan barangan M Performance.

Sudah tentu, dalam katalog M Performance ini banyak pilihan barangan yang dibuat daripada gentian karbon termasuk untuk keliling gril, salur udara di tepi, lip hadapan, side skirt serta spoiler dan diffuser belakang. Di dalam, bahan ini digunakan pada roda stereng, yang juga mempunyai pedal penukar gentian karbon serta penanda tengah biru.

Turut ditawarkan adalah pad brek M Performance yang boleh menjadikan jarak berhenti lebih pendek, maklum balas lebih baik dan lebih ketahanan terhadap suhu tinggi, lapik kaki M Performance serta kain penutup khas untuk melindungi kenderaan apabila disimpan.

BMW M8 baru dikuasakan oleh enjin S63 V8 4.4 liter twin turbo yang dipadankan bersama transmisi automatik lapan kelajuan M Steptronic dengan tetapan Drivelogic, mampu menghasilkan 600 hp pada 6,000 rpm dan 750 Nm tork antara 1,800 hingga 5,600 rpm. Ia boleh memecut 0-100 km/j dalam masa 3.3 saat dan mencapai kelajuan maksimum (telah dihadkan) 250 km/j. Jika memasang pakej M Driver’s, kelajuan ini akan dinaikkan kepada 305 km/j.

Apabila memilih pakej Competition pula untuk M8 ini, kuasanya dinaikkan lagi menjadi 625 hp dan tork maksimum pada tahap 5,800 rpm. Versi ini juga akan mendapat pemegang enjin yang lebih keras untuk memastikan maklum balas pendikit yang lebih pantas, pusingan stereng lebih cepat serta sistem ekzos M Sport bersuis yang biasanya datang sebagai pilihan tambahan pada model lain

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required