Lexus GXOR Concept – untuk redah jalan mencabar

Lexus GXOR Concept – untuk redah jalan mencabar

Lexus telah menunjukkan sebuah kenderaan konsep baru yang dinamakan sebagai GXOR ataupun GX Off-Road. Daripada namanya, anda sepatutnya sudah tahu ia adalah SUV GX (model sebelum facelift) yang diubah suai secara menyeluruh untuk menawan jalan-jalan mencabar.

Sebagai permulaan, suspensi GXOR menggunakan penyerap 2.5 inci keluaran Icon dengan reservoir kawalan jauh dan control arm billet dengan penyambung delta. Turut digunakan adalah barang daripada CBI, yang termasuk pelindung kerangka, perisai bawah kenderaan dan bampar buatan khas yang turut menempatkan winch Warn 9.5XP-S.

Senarai ubah suainya ditambah lagi dengan tayar General Tire Grabber X3 bersaiz 275/70 pada rim Lexus F-Sport 18 inci, dan corong udara Safari untuk memastikan penyaluran udara kepada enjin V8 4.6 liternya sentiasa lancar termasuk apabila meredah air yang dalam.

Barangan lain adalah termasuk papan penyelamat Maxtrax untuk permukaan yang mencabar, kotak barangan AluBox, sebaris lampu LED daripada Rigid, panel solar 160-watt Overland dan rak bumbung K9 daripada Eezi-Awn.

Sementara itu, bahagian but pula dipasang dengan sistem penyusunan barang Goose Gear dan peti sejuk National Lune. Untuk memuatkan lebih banyak barang, kenderaan konsep itu juga menarik treler Patriot Campers X1H yang dilengkapi dengan pengawal brek elektrik.

Seperti yang boleh diketahui, naik taraf ini bukanlah dibuat khas untuk model konsep ini, tetapi diambil daripada beberapa pengeluar barangan aftermarket. Menurut Lexus, ia sekadar satu tanda penghargaan kepada peminat model GX, dan inspirasinya juga datang daripada mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required