Perodua Myvi generasi ketiga dilancarkan di Mauritius

Perodua Myvi generasi ketiga dilancarkan di Mauritius

Perodua memperhebatkan lagi langkah dalam mengeksport produknya ke negara luar, ini termasuklah Myvi generasi ketiga telah dilancarkan di Mauritius baru-baru ini. Ia ditawarkan dalam varian 1.3 G AT dan 1.5 H AT, dengan harga masing-masing 699,000 (RM81,300) dan 775,000 (RM90,140) Rupee Mauritius, atas jalan termasuk insurans.

Malahan sempena dengan Defi Media Motor Show yang berlangsung di Swami Vivekananda International Conference Centre pada hujung minggu yang lalu, pengedar tempatan yang dilantik untuk menjual model Perodua di sana, Raouf Dusmohamud & Co Ltd, telah mempamerkan Myvi baharu ini. Malah ia turut berjaya menarik perhatian para pengunjung yang menantikan kehadiran kereta sehebat Myvi ini di pasaran berkenaan.

“Perodua Myvi generasi ketiga ini telah diterima baik di Malaysia dan kami percaya rakyat Mauritius akan tertarik kepada ciri-ciri yang terdapat pada model ini. Perodua berhasrat untuk mengeksport 3,270 kenderaan pada 2019 – peningkatan sebanyak 50% berbanding 2,184 unit tahun lepas. Setakat tahun ini, kami telah menjual lebih 1,600 unit di luar Malaysia dan melancarkan Myvi dan Axia masing-masing di Singapura dan Seychelles.

“Penampilan Myvi generasi ketiga di Mauritius akan mendekatkan kami kepada sasaran eksport akhir-tahun kami dan secara tidak langsung meningkatkan jenama Perodua di peringkat antarabangsa, memandangkan Mauritius terkenal sebagai destinasi pelancongan yang popular,” ujar Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua Dato’ Zainal Abidin Ahmad.

Mauritius adalah pasaran eksport ketiga bagi Myvi generasi ketiga selepas Indonesia (di mana ia dijual sebagai Daihatsu Sirion) dan Singapura. Ia merupakan antara pasaran luar negara Perodua yang paling lama. Hampir 2,400 kenderaan Perodua telah dijual di sana sejak 1996, termasuk Kancil, Rusa, Kembara, Kenari, Kelisa, Myvi generasi pertama dan kedua, Viva dan kini Alza, Axia dan Bezza.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required