Triumph akan perkenal Thruxton RS baru di EICMA

Menjelang pameran EICMA awal bulan hadapan, Triumph juga tidak mahu ketinggalan dengan pengenalan model baru. Model sport Street Triple 765RS baru sahaja didedahkan, dan tentunya akan dibawa ke sana, tetapi pengeluar dari United Kingdom ini juga ada menyediakan model baru dari barisan klasik moden.

Mereka telah menyiarkan satu video teaser pendek yang cuma menunjukkan panel penutup penapis udara di tepi, dan di situ tertulis nama model Thruxton RS. Kita mungkin sudah biasa dengan Thruxton R, tetapi Thruxton RS ini mungkin mempunyai spesifikasi lebih tinggi ataupun mengganti Thruxton R dalam pasaran.

Selain daripada itu, kita cuma diberitahu model ini akan muncul pada 5 November dan terdapat slogan “The Legend Evolves”. Itu adalah tarikh hari pembukaan EICMA dan memberi makna Triumph akan menyertai pengeluar lain di acara itu untuk menunjukkan model baru.

Triumph akan perkenal Thruxton RS baru di EICMA

Sebagai sebuah model klasik moden cafe racer, Thruxton yang berada dalam pasaran sekarang dikuasakan oleh enjin dua silinder 1,200 cc yang mampu menghasilkan kuasa 97 PS dan 112 Nm tork. Thruxton R juga menggunakan enjin sama, tetapi ia mempunyai kelengkapan lebih berprestasi seperti brek Brembo, penyerap belakang Ohlins, tayar Pirelli Diablo Rosso Corsa dan fork Showa boleh laras sepenuhnya.

Namun, Triumph pernah menunjukkan mereka boleh membawa Thruxton satu tahap lebih tinggi seperti yang ditunjukkan melalui model Thruxton TFC (Triumph Factory Custom). Model keluaran terhad ini datang dengan beberapa panel gentian karbon, ekzos Vance & Hines serta enjin yang dipertingkat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required