PLUS diminta kaji semula langkah penutupan lorong tambah nilai TNG, pengguna tidak setuju – Azmin

PLUS diminta kaji semula langkah penutupan lorong tambah nilai TNG, pengguna tidak setuju – Azmin

Seperti yang pernah dilaporkan sebelum ini, PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah menamatkan perkhidmatan tambah nilai Touch n’ Go (TnG) di semua lorong keluar plaza tol kendaliannya bermula 5 Nov lalu. Walau bagaimana pun, langkah PLUS ini dikatakan tidak dipersetujui oleh segelintir penggunannya dan ia turut mendapat perhatian Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

“Saya kira, pandangan pengguna penting untuk diberikan perhatian kerana kemudahan yang disiapkan (di lebuh raya) itu adalah untuk memberikan keselesaan kepada mereka. Langkah menutup lorong tambah nilai itu mungkin keputusan yang diambil pihak pengurusan PLUS.

Saya berharap pengurusan PLUS dapat meneliti semula keputusan itu dengan mengambil kira pandangan pengguna lebuh raya, dan mereka harus menyediakan pilihan bagi kemudahan pengguna,” katanya seperti dilaporkan oleh Berita Harian.

Kelmarin, akhbar yang sama melaporkan, pelbagai pihak yang menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap langkah PLUS menghentikan perkhidmatan tambah nilai kad TnG di semua lorong keluar plaza tol miliknya. Malahan orang ramai dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendesak supaya perkhidmatan itu diteruskan bagi kemudahan pengguna, sehinggalah khidmat tambah nilai secara dalam talian menerusi e-wallet diaktifkan di semua lebuh raya milik PLUS.

Maklumbalas daripada PLUS pula menyatakan, masalah tidak akan timbul sekiranya pengguna membuat persediaan awal, selain penutupan lorong tambah nilai hanya membabitkan lorong keluar plaza tol.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required