Tiada lagi tambah nilai di semua lorong keluar mulai 5 November ini, langkah kurangkan kesesakan – PLUS

Tiada lagi tambah nilai di semua lorong keluar mulai 5 November ini, langkah kurangkan kesesakan – PLUS

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah memutuskan untuk menutup perkhidmatan tambah nilai Touch ‘n Go di semua lorong keluar di plaza tol di lebuh raya seliaannya mulai 5 November ini. Langkah ini juga merupakan pendekatan yang diambil untuk mengurangkan kesesakan yang disebabkan oleh urusan tambah nilai di lorong tol di semua plaza tol di Wilayah Utara (melibatkan laluan Hutan Kampung – Ipoh Utara) dan Wilayah Selatan (di antara Seremban dan Skudai).

Walau bagaimanapun, Pusat Khidmat Pelanggan di sesetengah plaza tol dan Lorong Tambah Nilai di Lorong Masuk di plaza tol terpilih masih disediakan dan beroperasi seperti biasa.

Langkah PLUS tidak menyediakan perkhidmatan tambah nilai di plaza tol juga bertujuan untuk meningkatkan keselamatan pembantu perkhidmatan pelanggan PLUS kerana kemalangan melibatkan kenderaan berat merempuh pondok tol kerap berlaku sejak kebelakangan ini. Di antara tahun 2016 hingga 2018, terdapat 81 kes di mana kenderaan berat merempuh pondok tol yang dikendalikan oleh pembantu perkhidmatan pelanggan.

Tiada lagi tambah nilai di semua lorong keluar mulai 5 November ini, langkah kurangkan kesesakan – PLUS

Sebelum ini, PLUS telah melaksanakan inisiatif ‘Tiada Tambah Nilai’ di semua lorong keluar di plaza tol di Wilayah Tengah di antara laluan Seremban hingga Ipoh Selatan sejak 1 Ogos yang lalu. Setelah tiga bulan pelaksanaan inisiatif tersebut, PLUS telah berjaya merekodkan pengurangan melebihi 60 peratus melibatkan kesesakan trafik dan jumlah kenderaan yang beratur untuk menambah nilai di semua lorong keluar di plaza tol di Wilayah Tengah.

Menurut PLUS, sebanyak 8% daripada 253,000 purata trafik harian di wilayah utara dan 9% daripada 189,000 purata trafik harian di wilayah selatan tidak mempunyai baki yang mencukupi untuk melaksanakan transaksi tol di lorong keluar. Ini menyebabkan perjalanan pelanggan yang lain sering terganggu kerana setiap transaksi tambah nilai akibat baki rendah boleh mengambil masa sehingga 3 minit untuk setiap kenderaan.

Justeru, pelanggan PLUS dinasihatkan supaya merancang perjalanan mereka dan memastikan bahawa kad Touch ‘n Go mereka mempunyai baki yang mencukupi sebelum memasuki lebuh raya. PLUS bersama Touch ‘n Go Sdn Bhd akan memastikan semua kiosk tambah nilai Touch ‘n Go berada dalam keadaan yang baik pada setiap masa.

Pada ketika ini, terdapat lebih daripada 11,000 pusat tambah nilai yang disediakan oleh Touch ‘n Go di seluruh negara termasuk mesin ATM, stesen minyak, kedai serbaneka, kawasan rehat dan rawat dan pusat beli-belah.

Balance X Cukup?Jangan risau! Ada lebih daripada 11,000 lokasi tambah nilai Touch 'n Go berdekatan anda sekarang.Check out this video guys untuk tahu lebih lanjut. Jangan lupa share dengan kawan-kawan.

Posted by Touch 'n Go Malaysia on Selasa, 5 November 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required