Renault Espace facelift 2020 – gaya, ciri dipertingkat

Renault Espace facelift 2020 – gaya, ciri dipertingkat

Walaupun sekarang ini crossover dan SUV lebih diminati ramai, Renault Espace yang kini sudah memasuki generasi kelima masih lagi dijual dalam pasaran. Terbaru, ia diberikan facelift yang melibatkan pembaharuan gaya dan ciri teknikal.

Kemasan hitam di keliling lengkuk roda dan tepi, serta skid plate warna perak masih lagi digunakan, tetapi ia sekarang datang dengan lampu Adaptive Matrix LED, manakala bampar pula ditambah dengan jalur krom di bahagian bawah.

Skid plate belakang juga dijadikan lebih besar dan turut menempatkan dua muncung ekzos. Pilihan warna Vintage Red adalah baru, bersama rim yang direka semula dan hadir dengan unit 20 inci untuk varian paling tinggi.

Renault Espace facelift 2020 – gaya, ciri dipertingkat

Pada bahagian dalam, konsol tengah diberikan sedikit perubahan termasuk butang kawalan pendingin hawa yang dijauhkan daripada skrin sesentuh 9.3 inci, tempat simpan barang lebih besar serta butang untuk sistem Auto Brake Hold baru. Pilihan kemasan juga dinaik taraf dengan skema warna baru serta kulit Nappa dan Initiale Paris.

Espace facelift ini juga mendapat sistem infotainmen Easy Link terbaru, dengan interface yang lebih mesra pengguna, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto, sistem navigasi dengan informasi trafik dan harga bahan api, kemas kini automatik, sambungan aplikasi telefon pintar yang membolehkan kereta dikawal dari jauh serta panel instrumen digital 10.2 inci. Sistem audio Bose yang disediakan sebagai pilihan tambahan pula dinaik taraf dengan 12 pembesar suara.

Pada bahagian keselamatan, Renault Espace facelift ini dilengkapi dengan Highway & Traffic Jam Companion yang termasuk sistem Adaptive Cruise Control dan Lane Keep Assist yang mampu memberikan pemanduan semi-autonomous Level 2, pengesan pejalan kaki serta Autonomous Emergency Braking.

Di bawah bonet, Espace ini menggunakan enjin petrol dan diesel terkini yang mematuhi standard WLTP, termasuk unit empat silinder petrol 1.8 liter turbo TCe yang diambil daripada Megane RS dan Alpine A110, dengan kemampuan 225 PS serta padanan transmisi Efficient Dual Clutch tujuh kelajuan. Enjin diesel pula adalah unit 2.0 liter Blue DCi dengan kemampuan 160 PS dan 350 Nm atau 200 PS dan 400 Nm tork, bersama padanan transmisi EDC enam kelajuan.

MPV ini juga terus ditawarkan dengan sistem rear-wheel steering 4Control dan pemilih mod pemanduan Multi-Sense, tetapi penyerap adaptifnya sekarang lebih cekap dan boleh memberi lebih stabiliti. Sama seperti model sebelum ini, Espace masih cuma dikeluarkan dengan unit pemanduan sebelah kiri, jadi ia tidak akan tiba di negara kita.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required