KTMB henti sementara perkhidmatan tren antara negeri dan bandar mulai 25 Mac hingga PKP selesai

KTMB henti sementara perkhidmatan tren antara negeri dan bandar mulai 25 Mac hingga PKP selesai

Semalam, Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) mengumumkan akan menghentikan sementara beberapa perkhidmatan tren antara negeri dan bandar mulai hari ini, 24 Mac. Walau bagaimana pun, KTMB terpaksa menangguh langkah berkenaan dan mengambil keputusan untuk melaksanakannya mulai esok, 25 Mac. Ini untuk memberi keselesaan dan kemudahan buat para penggunanya yang telah pun membeli tiket perjalanan tren untuk hari ini.

Menurut KTMB, langkah untuk menghentikan sementara beberapa perkhidmatan tren berkenaan adalah disebabkan perkembangan terbaharu wabak COVID-19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Menurut CEO KTMB, Datuk Kamarulzaman Zaman, hanya dua perkhidmatan Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS) dan dua perkhidmatan KTM antara bandar akan beroperasi setiap hari, berbanding lapan sebelum ini.

“Perkhidmatan Ekspress Rakyat Timuran, Ekspress Selatan dan Shuttle Tebrau dihentikan sepenuhnya sehingga tamat tempoh PKP. Operasi KTM Komuter pula akan dikurangkan kepada 49 perkhidmatan sehari bagi sektor Lembah Klang dan utara.

KTMB henti sementara perkhidmatan tren antara negeri dan bandar mulai 25 Mac hingga PKP selesai

“Tren Skypark Link antara Stesen Kuala Lumpur Sentral dan Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah, Subang juga dikurangkan separuh kepada empat larian sahaja,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Berita Harian.

Tambahnya lagi, perkhidmatan beberapa tren masih perlu diteruskan setelah mengambil kira keperluan khusus seperti penghantaran bahan perubatan dan makanan.

“Ia termasuklah pergerakan kakitangan pelbagai perkhidmatan penting yang terbabit dalam penguatkuasaan perintah ketika ini,” katanya.

Beliau berkata, penumpang boleh membuat pindaan tarikh perjalanan di kaunter atau pembatalan tiket menerus laman sesawang, www.ktmb.com.my. Maklumat semasa juga boleh didapati di laman web berkenaan atau berhubung dengan Pusat Panggilan KTMB di 03-22671200.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required