Polis tutup 9 jalan secara berperingkat di Gombak sepanjang PKP – 5 sekatan jalan raya ditetapkan

Polis tutup 9 jalan secara berperingkat di Gombak sepanjang PKP – 5 sekatan jalan raya ditetapkan

Polis daerah Gombak telah mengumumkan penutupan jalan secara berperingkat di daerah berkenaan bermula semalam sehingga tamat fasa kedua Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada 14 April 2020. Ia melibatkan sembilan jalan susur dan simpang yang akan ditutup secara berperingkat iaitu Batu 20 Jalan KL-Rawang (berdekatan MayPlastik / jalan alternatif : Lebuhraya Latar-Jalan Rawang-Batu Arang-Country Homes), Simpang ke Kundang-Tasik Puteri dari Country Homes (jalan alternatif : Jalan Ipoh-KL – buat pusingan U di KM14) dan pusingan U Lebuhraya Latar-Jalan Rawang-KL (jalan alternatif : Jalan Ipoh-KL – buat pusingan U di KM14).

Selain itu, pusingan U selepas Shell Jalan Templer Jalan Rawang-KL (jalan alternatif : Jalan Ipoh-KL – buat pusingan U di KM14), susur naik ke Pejabat Tanah Jalan Rawang-KL (jalan alternatif : Jalan Ipoh-KL-lampu isyarat KM14-Jalan Selayang Segar).

Juga melibatkan jalan keluar dari Selayang Utama (jalan alternatif : Jalan Selayang Utama-Jalan Selayang Jaya-bypass Jalan Selayang Kepong), simpang ke Kg.Selayang Pandang dari Jalan KL-Ipoh (jalan alternatif : KM14 Jalan KL-Ipoh-Selayang Jaya) dan jalan besar Selayang Baru (sebelum Petron Jalan KL-Ipoh) (jalan alternatif : Jalan 2 Selayang Baru-Petron-Pasar Borong-Jalan KL-Ipoh).

Polis tutup 9 jalan secara berperingkat di Gombak sepanjang PKP – 5 sekatan jalan raya ditetapkan

Dalam masa yang sama, polis juga telah mengaturkan lima lokasi sekatan jalan raya di daerah yang sama iaitu di KM14, Jalan KL-Ipoh dari arah Rawang menghala ke KL, KM14, Jalan KL-Ipoh dari KL menghala ke Rawang, sebelum Plaza Tol Rawang dari arah Rawang menghala ke Sungai Buloh, sebelum Plaza Tol Gombak dari arah Gombak menghala ke Bentong dan Jalan Desa Aman Puri, Desa Jaya.

Menurut Ketua Polis Daerah Gombak, ACP Arifai Tarawe, pihak IPD Gombak menyarankan agar masyarakat mematuhi PKP ini dengan sepenuhnya dan bersabar dalam mengharungi segala kesulitan.

Semalam, warta yang digazetkan menurut Perintah Pengangkutan Jalan (Larangan Penggunaan Jalan) (Jalan Persekutuan) (No. 2) 2020 telah dimuat naik menerusi laman web rasmi Jabatan Peguam Negara hari ini. Antara peraturan yang disebut termasuklah hadkan jarak perjalanan untuk seorang individu bagi membeli bekalan makanan dan keperluan penting termasuk ubat-ubatan, iaitu tidak boleh melebihi lingkungan radius 10 kilometer daripada rumah kediaman masing-masing.

Warta tersebut turut menyebut, mana-mana individu yang didapati melanggar peraturan terbabit, boleh dikenakan denda tidak melebihi RM1,000 atau pun dipenjara tidak melebihi enam bulan atau kedua-duanya sekali.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required