Lexus RX, NX dengan kit badan Goemon dan Kotaro

Lexus RX, NX dengan kit badan Goemon dan Kotaro

Pemilik Lexus RX dan NX yang mahukan kenderaan mereka lebih menonjol atas jalan raya mungkin boleh melihat kepada kit badan ini. Ia bukan ditawarkan oleh Lexus sendiri atau nama-nama syarikat talaan terkenal yang biasa, tetapi daripada SCL Global Concept yang beroperasi di Rusia.

Untuk model RX, kit yang disediakan dipanggil sebagai “Goemon” manakala untuk NX pula adalah “Kotaro”. Kedua-duanya menggunakan rekaan gril unik, yang seperti mendapat inspirasi daripada karekter sains fiksyen (mungkin Predator).

Selain muka yang ganas itu, pakej kit badan ini juga datang dengan bonet, tambahan lengkung roda yang lebih lebar, skirt tepi, dua spoiler di bahagian belakang dan bampar belakang yang mempunyai diffuser cukup jelas serta muncung ekzos di tengah. Kit badan NX turut diberi dengan lampu belakang LED baru.

Menurut syarikat pengeluar kit ini, barangan yang ditawarkan oleh mereka dibuat daripada gentian karbon suhu tinggi dan menepati tahap standard seperti barangan keluaran kilang (OEM). Beratnya juga hampir sama seperti barangan OEM, dengan ketebalan 2-3 mm dan ketahanan suhu sehingga 120 darjah celsius.

Untuk harga, kit Goemom dijual pada harga US$9,800 (RM42,365) manakala kit Kotaro untuk NX pula berharga US$6,825 (RM29,504). Sudah tentu, ini adalah harga untuk kit itu sahaja dan tidak termasuk kos lain seperti penghantaran.

GALERI: Lexus RX Goemon

GALERI: Lexus NX Kotaro

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required