Lexus IS 2021 generasi keempat bakal muncul 9 Jun

Lexus IS 2021 generasi keempat bakal muncul 9 Jun

Lexus IS generasi ketiga yang ada ketika ini – masih tampil menarik dengan rekaan tajam – sebenarnya sudah berada dalam pasaran sejak 2013 lagi, dengan sekali facelift pada 2016. Kini, selepas tujuh tahun, generasi terbaru model akhirnya akan diperkenalkan tak lama lagi.

Walaupun pengenalannya agak terlewat berbanding pesaing-pesaing lain, calon daripada pengeluar Jepun ini telahpun menunjukkan teaser bagi Lexus IS 2021, yang bakal menjadi model generasi keempatnya. Lexus memaklumkan, IS terbaru ini akan diperkenalkan dalam talian pada 6 Jun ini di Amerika Syarikat dan 10 Jun untuk pasaran Jepun.

“Bagi merancakkan lagi segmen pasaran bagi kereta mewah kompak, Lexus akan memperkenalkan sedan sport IS 2021 minggu depan,” baris ayat seperti yang tertera pada hantaran media Lexus Amerika. Agak menarik juga model ini sebenarnya, kerana hingga sekarang, masih belum pernah terdedah penampilan keseluruhannya – termasuk dari imej-imej spyshot. Lexus menyimpan rahsia IS 2021 RWD ini dengan sangat baik dan cermat.

Setakat ini, tak banyak yang boleh dilihat melainkan rekaan lampu belakang dengan LED khusus yang ada padanya, yang sekaligus memberikan penampilan yang khas untuknya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required