Bidaan nombor plet siri SYG dibuka dalam JPJeBid

Bidaan nombor plet siri SYG dibuka dalam JPJeBid

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), melalui platform bidaan atas talian JPJeBid telah membuka bidaan untuk siri nombor pendaftaran yang bermula dengan huruf SYG hari ini. Ini asalnya adalah siri nombor plet biasa untuk kawasan Kota Kinabalu, Sabah tetapi sekarang sesiapa sahaja boleh mendapatkannya.

Tiada apa yang istimewa berkenaan huruf SYG ini, cuma bagi orang tertentu ia mungkin boleh kelihatan atau ditafsir sebagai ‘sayang’. Kalau anda mahu membeli kenderaan untuk isteri atau orang tersayang lain, plet ini, berserta nombor yang mungkin ada persamaan dengan nama mereka, pastinya dapat menambah kegembiraan.

Sama seperti siri nombor plet lain yang dikeluarkan oleh JPJ, bidaan dibuka pada harga bermula RM300 untuk nombor biasa, RM800 untuk nombor popular, RM3,000 untuk nombor menarik dan RM20,000 untuk nombor utama. Kenaikan bidaan minima pula adalah 5% daripada harga minima bidaan ini.

Sekiranya anda masih belum pernah menggunakan sistem JPJeBid ini, anda boleh membaca pengalaman kami menggunakannya sendiri di sini dan cara-caranya juga ada disertakan dalam artikel tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required