Bateri kenderaan merupakan antara perkara yang sangat penting untuk memastikan kenderaan anda sentiasa berada dalam keadaan bersedia. Malangnya, ramai juga yang kerap terlepas pandang untuk memeriksanya. Dan, jika bateri gagal berfungsi, ia boleh meletakkan anda dalam situasi yang tidak diinginkan.

Bagi yang terpaksa berdepan dengannya untuk kali pertama, mencari bateri ganti boleh jadi satu pengalaman yang mengusutkan, kerana terdapat terlalu banyak pilihan di luar sana. Biasanya, orang akan memilih bateri yang paling murah dan anggap masalah itu sudah selesai. Apa yang tidak diketahui, banyak bateri yang ditawarkan dalam pasaran ketika ini tidak datang dengan perlindungan jaminan yang sepatutnya; ini penting untuk memastikan pengalaman pemilikan kenderaan ada sesuatu yang menyenangkan.

Di sinilah bateri Amaron menawarkan kelebihannya. Walaupun jenama tersebut masih baru di Malaysia, Amaron telah membina reputasi yang kukuh dan tersendiri dengan menawarkan bateri yang tahan lama. Lebih penting, ia juga datang dengan program jaminan pro-rata 36-bulan (bagi model tertentu) yang pertama seumpamanya.

Ketika Amaron mula memasuki pasaran pada 2016, bateri berkenaan datang dengan jaminan 12-bulan, yang boleh dilanjutkan kepada enam bulan lagi dengan tambahan RM30. Tetapi sejak 1 April 2020, bateri terpilih diberikan jaminan 36-bulan tanpa sebarang kos tambahan – ini menunjukkan tahap keyakinan mereka terhadap produk yang dikeluarkan.

Untuk memudahkan lagi urusan pelanggan, Amaron juga memperkenalkan aplikasi mudah alih “Amaron 36” (bagi kedua-dua platform iOS dan juga Android), membolehkan pelanggan memeriksa ketulenan produk yang dibeli atau membuat tuntutan jaminan sekiranya bateri tersebut bermasalah.

Ambil maklum bahawa program jaminan 36-bulan ini hanya sah bagi model-model bateri dari siri 38B20L, 46B24 dan jenis DIN yang diedarkan oleh Tecxus Marketing sahaja. Untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi Amaron melalui laman Facebook rasmi mereka, atau emelkan ke info@tecxus.com.my.