Amaron tawar bateri dengan waranti 36-bulan

Amaron tawar bateri dengan waranti 36-bulan

Berapa lama biasanya waranti yang anda terima ketika membeli bateri baharu untuk kereta anda? 12 bulan? 18 bulan? Kini jenama bateri yang terkenal dengan perumah berwarna hijau, Amaron hadir dengan jaminan bateri selama 36-bulan!

Menurut Amaron, bateri kereta biasanya boleh digunakan dalam tempoh masa hanya lapan bulan setelah keluar dari pengilang. Namun, oleh kerana Amaron percaya dengan kualiti produk mereka yang mampu bertahan sekurang-kurangnya selama tiga tahun, jenama berkenaan menawarkan perlindungan waranti dengan tempoh yang sama kepada pelanggan.

Walau bagaimanapun, perlindungan waranti 36-bulan atau 60,000 km (yang mana sampai dahulu) ini hanya akan ditawarkan untuk bateri 38B20L, siri 46B24 dan jenis DIN untuk kenderaan petrol, yang diedarkan oleh Tecxus Marketing sahaja – anda perlu membelinya dari pengedar sah mereka di seluruh negara.

Manakala untuk bateri yang digunakan pada kenderaan diesel, ia akan diberikan waranti standard selama enam-bulan. Namun jika anda membeli bateri Amaron ini untuk kenderaan diesel anda menerusi pengedar yang sah, waranti selama sembilan-bulan akan diberikan.

Untuk lebih info berkenaan harga, pengedar atau waranti ini sendiri, hubungi Amaron Malaysia menerusi laman facebook rasmi mereka pada PAUTAN INI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Balang Sigar on Nov 18, 2021 at 9:59 am

    I bought amaron battery but was not given the warranty card by the seller. What should I do?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 3
 

Add a comment

required

required