Rolls-Royce Wraith Kryptos – hanya 50 unit ditawarkan

Rolls-Royce Wraith Kryptos – hanya 50 unit ditawarkan

Rolls-Royce telah mengeluarkan model edisi khas Wraith Kryptos Collection yang hanya akan ditawarkan sebanyak 50 unit sahaja ke dalam pasaran. Ia dihiasi dengan pelbagai siri simbol kompleks serta tulisan kod yang bukan sahaja dihasilkan secara rawak, tetapi mempunyai maksud yang tersendiri.

Hanya dua orang sahaja yang tahu maksud kod ini iaitu pereka kenderaan serta CEO Rolls-Royce, tetapi pelanggan juga boleh memecahkan kod tersebut menggunakan aplikasi khas Rolls-Royce Whispers. Setelah itu, mereka akan menerima sampul surat yang menyatakan mesej sebenar secara lengkap.

Kemasan cryptographic yang diberikan pada kereta ini bermula pada lambang Spirit of Ecstasy yang diberikan perincian enamel hijau serta bahagian dalam bampar yang direka semula. Cat luar kenderaan ini juga menggunakan warna khas Delphic Grey yang terdiri daripada warna asas Anthracite dan flake hijau serta biru. Jalur berwarna Kryptos Green dan Dark Grey dibuat di bahagian tepi manakala rim pula menggunakan warna Orbit Grey.

Masuk ke bahagian dalam anda juga akan melihat perincian warna Kryptos Green pada tempat duduk dan ia diserlahkan lagi dengan kesan metalik. Untuk kulit utama tempat duduk itu, pelanggan boleh memilih Selby Grey atau Anthracite.

Elemen kod rahsia ini turut digunakan pada penyandar tempat duduk, dan ia menggantikan logo RR yang biasanya terdapat pada kenderaan Rolls-Royce. Paling menarik adalah pada bahagian kemasan bumbung, di mana ia menampilkan motif data yang boleh bergerak.

Untuk penggerak, Wraith Kryptos masih menggunakan unit petrol V12 6.6 liter twin turbo yang mampu menghasilkan 632 hp dan tork 800 Nm. Kuasa ini disampaikan kepada roda belakang melalui transmisi automatik lapan kelajuan. Pecutan 0-100 km/j boleh dilengkapkan dalam masa 4.6 saat sebelum mencapai laju maksimum 250 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required