Ferrari Roma dan Portofino takkan dapat versi hibrid

Ferrari Roma dan Portofino takkan dapat versi hibrid

Ferrari telah pun melaksanakan program elektrifikasinya sebelum ini, di mana ia melibatkan model LaFerrari dan SF90 Stradale. Walau bagaimana pun, tidak semua model yang akan diadaptasi dengan teknologi berkenaan, seperti yang dimaklumkan oleh pengeluar jentera prestasi Itali tersebut kepada Autocar UK bahawa dua model semasa iaitu Portofino dan Roma tidak akan menerima varian hibrid.

Dalam acara bersama media berkenaan dengan Roma, wakil Ferrari turut memberitahu penerbitan terbabit bahawa elektrifikasi pada asalnya bukanlah untuk model grand tourer dan convertible. Malah unit 3.9 liter turbo-berkembar V8 akan kekal sebagai satu-satunya pilihan enjin untuk kedua-dua model berkenaan dalam jangka masa yang panjang.

Ferrari Roma dan Portofino takkan dapat versi hibrid

Ketua pegawai pemasaran dan komersil Ferrari, Enrico Galliera, sebelum ini berkata, platform Roma dibangunkan untuk menerima penjana kuasa petrol-elektrik, namun setakat ini syarikat berkenaan tiada perancangan untuk memberinya versi hibrid. “Platform Roma memang boleh disuaipadan dengan penjana kuasa hibrid, tiada keraguan untuk itu, tetapi kita takkan melakukannya untuk model yang sama,” ujarnya.

Sebelum ini, Ferrari pernah berkatam 60% daripada 15 model baharu telah direncana untuk diperkenalkan menjelang tahun 2022 dengan menampilkan penjana kuasa hibrid, termasuklah penggantian bagi F8 Tributo, SUV Purosangue dan model generasi akan datang bagi LaFerrari yang dijangka akan menjadi sebahagian daripada barisan model hibrid.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required