ULASAN VIDEO: Ferrari Portofino 2019 – dari RM948k

Ferrari Portofino, yang diperkenalkan sebagai model pengganti kepada California T, pertama kali dipamerkan dipentas global ketika Frankfurt Motor Show 2017. Untuk pasaran Malaysia, ia diperkenalkan pada pertengahan 2018; membawakan imej supercar convertible yang hadir sekali dengan prestasi dinamik.

Ia menggunakan enjin V8 3.9 liter twin-turbo yang telah dipertingkatkan, antaranya dengan piston dan conrod baharu, serta sistem ekzos dan masukan udara yang direka semula. Dengan peningkatan berkenaan, Portofino dapat memberi pecutan dan maklumbalas lebih pantas di dalam semua kedudukan gear, bersama sistem Variable Boost Management yang melaraskan penyampaian tork bergantung kepada gear yang dipilih.

Berbanding California T, kuasa keseluruhannya juga telah dipertingkatkan sebanyak 40 hp, menjadi 600 hp pada 7,500 rpm dan 760 Nm tork antara 3,000 hingga 5,250 rpm. Ia turut dipadankan dengan transmisi dwi-klac F1 tujuh-kelajuan. Ferrari juga mendakwa penggunaan bahan api menjadi lebih baik iaitu pada kadar 10.5 l/100 km. Jentera ini juga mampu memecut dari 0-100 km/j dalam hanya 3.5 saat serta kelajuan maksimum yang dicapai sehingga 320 km/j.

Kami dekati model ini di dalam video pandu uji ini untuk melihat dengan lebih dekat keunikan dan prestasi yang ditawarkan oleh Ferrari Portofino. Silakan menonton.

Ferrari Portofino

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required