Vespa Primavera [RED] melawan AIDS — RM19.5k

Vespa Primavera [RED] melawan AIDS — RM19.5k

Sebagai menyumbang kepada usaha melawan HIV/AIDS di peringkat global, 100 USD (RM416) daripada setiap pembelian Vespa Primavera [RED] akan disumbangkan untuk tujuan tersebut. Di Malaysia, model versi ini dijual pada harga RM19,500. [RED], yang dimulakan sejak tahun 2006, menyediakan bantuan perubatan HIV/AIDS selama 500 hari bagi penerimanya.

Menggunakan asas yang sama dari model Primavera S 150, Primavera [RED] ini diberikan warna merah yang menyerlah dengan logo [RED] di bahagian depan. Selebihnya, kulit jenis nubuck digunakan untuk bahagian kerusi dengan warna merah juga, sama seperti yang pernah dilihat pada Vespa 946 – menjadikannya sedikit berbeza daripada model biasa.

Dilengkapi enjin I-Get 155 cc sejukan udara, empat-lejang, silinder-tunggal dengan tiga-injap, Primavera [RED] ini menghasilkan 12.7 hp pada 7,750 rpm dan 12.8 Nm tork pada 6,500 rpm. Model ini menggunakan transmisi CVT dengan pacuan tali sawat ke roda belakang seperti skuter lazimnya.

Suspensi depan adalah dari jenis penyerap hentak tunggal sementara di belakang juga menggunakan penyerap hentak tunggal dengan larasan pra-bebanan. Brek menggunakan kaliper jenis hidraulik dengan cakera 200 mm di depan, manakala di belakang menggunakan jenis brek dram. Roda 12-inci yang ada juga diwarnakan merah.

Kapasiti tangki minyaknya ialah tujuh liter, dengan ketinggian tempat duduk 790 mm. Berat Primavera [RED] ini ialah 117 kg dengan laju maksimum yang boleh dicapai 95 km/j. Model Vespa paling asas di Malaysia, Sprint S 150 dijual pada harga RM16,900 sementara Primavera S 150 Sepcial Edition pada harga RM18,300.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required