BMW R nineT diperbaharui untuk model tahun 2021

BMW R nineT diperbaharui untuk model tahun 2021

Meskipun falsafah rekaan model R nineT keluaran BMW Motorrad lebih kepada jentera yang ringkas, ia telah diperbaharui untuk model keluaran tahun 2021. Enjin boxer yang digunakan sekaran mematuhi tahap emisi Euro 5, dan beberapa bahagian teknikal lain turut dinaik taraf, termasuk suspensi.

Model ini terdiri daripada versi R nineT, R nineT Pure, R nineT Scrambler dan R nineT Urban G/S, dengan kesemuanya digerakkan oleh enjin dua silinder melintang 1,170 cc yang kini menghasilkan kuasa 109 hp pada 7,250 rpm dan 116 Nm tork pada 6,000 rpm. Jumlah ini adalah 1 hp lebih rendah berbanding sebelum ini.

Menurut BMW, enjin boxer model ini sekarang menggunakan sistem pergolakan baru dalam kebuk pembakaran, yang dapat membantu memberikan tork lebih tinggi, pembakaran lebih bersih serta lebih cekap. Dari tahap 4,000 hingga 6,000 rpm, R nineT dikatakan mempunyai kuasa tarikan yang lebih berbanding model sebelumnya.

Pada bahagian elektronik dan ciri bantuan penunggang, ia sekarang dilengkapi ABS Pro dengan Dynamic Brake Control, serta mod tunggangan Road dan Rain. Monoshock belakang juga adalah baru, dengan pra beban spring yang boleh dilaras menggunakan tangan, dan dikatakan lebih selesa.

Pada bahagian kokpit, panel instrumen yang berbentuk bulat kini menggunakan rekaan dalam baru, siap dengan logo BMW. Semua lampu pada R nineT sekarang menggunakan unit LED dan pengecas USB juga diberikan secara standard.

Untuk pilihan tambahan pula, pemilik boleh mendapatkan mod “Dyna” melalui Riding Modes Pro pada R nineT dan R nineT Pure manakala untuk R nineT Scrambler dan R nineT Urban G/S mod “Dirt” disediakan sebagai pilihan. Selain daripada itu, R nineT G/S juga mendapat pilihan warna “Edition 40 Years GS” yang disediakan dalam jumlah terhad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required