Lego Ghostbusters ECTO-1 – mula dijual 15 Nov ini

Lego Ghostbusters ECTO-1 – mula dijual 15 Nov ini

Jika anda peminat filem dan pengumpul barang-barang Ghostbusters, ini adalah satu lagi barangan rasmi yang perlu berada di rak Detolf anda – Lego telah mengumumkan bahawa kereta skuad pemusnah hantu tersebut iaitu ECTO-1 dalam versi permainan blok bata ini akan mula dijual bermula 15 November nanti.

Ini bukanlah dari siri Technic, namun perincian yang diberikan pada Lego ECTO-1 ini nampak begitu hampir dengan ECTO-1 sebenar. Set ini didatangkan dengan 2,352 blok/komponen plastik Lego, dan apabila dicantumkan ia akan membentuk ECTO-1 yang berukuran 47 cm panjang, 22.5 cm tinggi dan 16.5 cm lebar.

ECTO-1 yang dihasilkan kali ini adalah dari versi filem terkini siri filem berkenaan iaitu Ghostbusters Afterlife. Dalam filem berkenaan, penampilan ECTO-1 ini masih hampir sama dengan versi filem pertama Ghostbusters pada tahun 1984, yang dihasilkan berasaskan model Cadillac Miller-Meteor versi ambulans 1959.

Ia menerima pelbagai perincian unik seperti pintu perangkap, perangkap hantu di belakang, pengesan hantu bergerak, tempat duduk belakang yang boleh dipanjangkan, senjata penangkap hantu ‘Proton Pack’, kenderaan perangkap hantu kawalan jauh dan juga logo Ghostbusters pada pintu hadapan.

Set ini turut menampilkan komponen baharu Lego iaitu cermin hadapan lengkung bersaiz 6×14 dan juga roda stereng lima-modul. Lego Ghostbusters ECTO-1 ini akan dijual pada harga US$199 (RM820). Mahal? Harga ECTO-1 ini hanyalah separuh dari harga Lego Technic Lamborghini Sián FKP 37 yang diperkenalkan Mei lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required