KTM 690 SMC R dan Enduro 690 Enduro R 2021

KTM 690 SMC R dan Enduro 690 Enduro R 2021

Bagi model tahun 2021, KTM cuma memberikan sedikit peningkatan kepada 690 SMC R dan 690 Enduro R. Model supermoto dan enduro yang berkongsi asas sama ini kali terakhir diberi peningkatan ‘besar’ adalah pada tahun 2018.

Paling utama adalah emisi Euro 5, yang diambil penting dalam pasaran Eropah, dan KTM mencapainya melalui penukaran catalytic converter ekzos. Kemudiannya, dua model ini diberikan dua butang khas pada panel instrumen, untuk mengawal fungsi ABS dan juga memilih mod tunggangan (Street atau Offroad). Melaluinya, penukaran boleh dibuat sambil bergerak.

Selain daripada itu kelengkapan lain untuk model ini masih lagi sama seperti sebelumnya, termasuk enjin LC4 satu silinder suntikan bahan api 692.7 cc bersama padanan kotak gear enam kelajuan serta klac slipper APTC, menghasilkan kuasa 74 hp dan 73.5 Nm tork.

KTM 690 SMC R dan Enduro 690 Enduro R 2021

Suspensi motosikal ini boleh dilaras sepenuhnya, dengan di hadapan terdapat fork WP Xplor dan di belakang menggunakan WP Apex, sementara pada bahagian elektronik, ia dilengkapi dengan Cornering ABS, Offroad ABS/Supermoto ABS, Motorcycle Traction Control serta Motor Slip Regulation.

Di antara 690 SMC R dan 690 Enduro R, anda akan dapat melihat beberapa perbezaan termasuk pada bahagian brek hadapan (SMC 320 mm + angkup empat piston/Enduro 300 mm + angkup dua piston), jarak dari tanah (SMC lebih rendah) serta rim (SMC 17 inci/Enduro 21 dan 18 inci).

GALERI: KTM 690 Enduro R 2021

GALERI: KTM 690 SMC R 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required