Tokyo Auto Salon 2021 akan diteruskan secara maya

Tokyo Auto Salon 2021 akan diteruskan secara maya

Tokyo Auto Salon (TAS) 2021 akan dianjurkan pada Januari akan datang dalam cara yang berbeza berbanding selalu. Disebabkan kes Covid-19 di Jepun yang semakin meningkat. Setakat 23 Disember 2020, negara itu telah mencatatkan keseluruhan 203,000 kes, dengan jumlah kematian hampir 3,000 orang.

Berdasarkan hebahan rasmi, pengunjung yang telah membeli tiket bagi TAS 2021 akan dibayar semula, dengan perincian mengenainya akan diumumkan kemudian. Penganjur turut memaklumkan pihaknya sedang bekerja sama dengan semua pempamer untuk tetap membawakan festival kenderaan kustom tahunan itu kepada peminat walaupun terdapat banyak halangan.

Untuk itu, hal ini bakal menyaksikan acara berkenaan memanfaatkan teknologi untuk dibawakan secara maya – secara percuma kepada semua – bermula 15 Januari nanti. TAS 2021 akan tetap diteruskan dan tidak dibatalkan, cuma cara penyampaiannya diubah sama sekali. Langkah yang sama dilakukan oleh pameran SEMA, dan dijenamakan sebagai SEMA360 sempena semangat digital.

TAS merupakan platform bagi syarikat-syarikat penala kenderaan untuk mempamerkan rekaan konsep ubah suai yang menarik dan ekstrim. Awal tahun ini, pameran berkenaan agak meriah dengan pengenalan Toyota GR Yaris dan Honda Civic Type R, serta konsep-konsep rekaan GR Supra, S2000 edisi ulangtahun ke-20 dan lain-lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required