Harley-Davidson tahun 2021 disertai 114 Street Bob

Harley-Davidson tahun 2021 disertai 114 Street Bob

Harley-Davidson (H-D) telah mendedahkan barisan model tahun 2021 mereka, yang kini termasuk dengan model elektrik Livewire. Selepas perlantikan CEO baru, Jochen Zeitz, H-D kini telah membatalkan rancangan untuk mensasarkan golongan lebih muda dan kembali memberi fokus kepada pasaran tradisional mereka. Rancangan itu dipanggil sebagai “Rewire”.

Dengan itu, barisan model 2021 juga sebenarnya kelihatan sama sahaja seperti tahun lepas, kecuali ditambah dengan Street Bob 114, yang menggunakan enjin Milwaukee-Eight 1,868 cc yang menghasilkan kuasa 86 hp pada 5,020 rpm dan 155 Nm tork. Tidak banyak krom pada model ini, dan ia diganti dengan kemasan yang kebanyakannya berwarna hitam.

Sebaliknya, Fat Boy 114 pula, iaitu sebuah model yang menggunakan enjin sama Street Bob 114 pula dipenuhkan dengan pelbagai barangan krom. Tangki bahan api Fat Boy 114 juga adalah lebih besar, iaitu 19 liter (berbanding 13.2 liter pada Street Bob 114) sementara tayarnya menggunakan tayar lebar 240 di belakang dan 160 mm di hadapan.

Enjin 114 ini juga diperkenalkan kepada model touring, di mana ia kini digunakan pada Road King Special, Street Glide Special dan Road Glide Special. Untuk tahun 2021, Street Glide Special dan Road Glide Special ditawarkan dengan pilihan warna dua tona baru, serta kemasan sama ada krom ataupun serba gelap.

H-D juga kini menyediakan motosikal tertentu mereka dengan sistem RDRS Safety Enhancements, yang termasuk Cornering ABS, Linked Braking, Traction Control, Rear Wheel Slip Control, Vehicle Hold dan pemerhati tekanan angin tayar. RDRS ini datang standard pada CVO, Tri-Glide Ultra, Freewheler dan Livewire, sementara untuk model lain kecuali Softail, ia ditawarkan sebagai pilihan tambahan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required