Ducati dedah jentera Desmosedici GP musim 2021

Ducati dedah jentera Desmosedici GP musim 2021

Ducati menjadi antara pasukan terawal mendedahkan jentera MotoGP bagi musim 2021, bersama dengan pelumba serta penaja rasminya. Tahun ini, jentera Desmosedici GP Ducati kelihatan menggunakan warna merah lebih pekat serta kebanyakan bahagian lain menggunakan warna hitam atau putih.

Bagi meneruskan saingan dalam perlumbaan berprestij ini, pelumba yang dipilih adalah Jack Miller, 26 tahun dari Australia dan Francesco Bagnaia, 24 tahun dari Turin. Kedua-dua mereka baru menyertai pasukan factory ini, dan berpindah daripada pasukan Pramac Ducati.

Daripada aspek penaja pula, Lenovo yang sebelum ini memang sudah menjadi rakan kerjasama dan penaja sejak tahun 2018 menandatangani kontrak baru yang menjadikan syarikat teknologi tersebut sebagai Title Partner. Dengan itu, pasukan factory ini akan dipanggil sebagai Ducati Lenovo Team.

Walaupun dengan keadaan dunia dilanda pandemik sekarang, 19 pusingan Grand Prix telah disahkan untuk musim MotoGP tahun 2021, dan ia akan dimulakan dengan perlumbaan di Qatar pada 26 hingga 28 Mac, diikuti 2 hingga 4 April di tempat sama untuk pusingan kedua.

“Jack dan Pecco mempunyai potensi yang besar dan saya rasa, bersama mereka, kami bukan sahaja dapat bersaing untuk mengekalkan gelaran juara pengeluar yang diperolehi pada tahun 2020, tetapi juga boleh mensasarkan gelaran juara bagi pelumba. Mengikut peraturan tahun ini, kami tidak dapat mengubah suai beberapa komponen motosikal tetapi, semasa musim sejuk, kami dapat melakukan beberapa pembaikan pada aspek lain untuk meningkatkan tahap kompetitif jentera kami dan bersedia untuk berhadapan musim baru,” kata pengurus kanan Ducati Corse, Luigi Dall’Igna.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required