Tentera Darat Malaysia terima 180 Kawasaki KLX 250

Tentera Darat Malaysia terima 180 Kawasaki KLX 250

Tentera Darat Malaysia, yang merupakan cabang terbesar di bawah naungan Angkatan Tentera Malaysia telah menerima 180 buah motosikal Kawasaki KLX250 untuk kegunaan operasi atas lapangan. Perolehan aset ini dibuat bawah ‘rolling plan’ keempat Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK11).

Majlis penyerahan motosikal ini dibuat secara ringkas di Kem Batu Kentonmen, Kuala Lumpur, dengan dihadiri Panglima Tentera Darat (PTD), Jeneral Tan Sri Datuk Zamrose Mohd Zain serta Pengarah Kawasaki Motors Sdn Bhd, Datuk Jeffry Lim.

Selesai penyerahan, anggota yang terlibat diberikan taklimat berkenaan cara operasi motosikal dan dipersembahkan dengan aksi menunggang oleh The Army Red Warrior Motorcycle Team.

Tentera Darat Malaysia terima 180 Kawasaki KLX 250

Kawasaki KLX250 adalah sebuah motosikal lasak serba guna yang dikuasakan oleh enjin satu silinder, suntikan bahan api 249 cc, bersama padanan transmisi enam kelajuan untuk menghasilkan kuasa 22 PS pada 7,500 rpm dan 21 Nm tork pada 7,000 rpm.

Model ini dianggap bersesuaian untuk kegunaan tentera kerana boleh berhadapan dengan pelbagai keadaan jalan serta serba ringan, dan antara kelengkapan lainnya adalah seperti rim 21 inci di hadapan, 18 di belakang, berat cuma 138 kg, brek cakera depan dan belakang, fork USD serta tangki bahan api 7.7 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required