MINI John Cooper Works 2021 – gaya baru, 231 PS

MINI John Cooper Works 2021 – gaya baru, 231 PS

Model MINI tiga pintu facelift telah didedah Januari lalu, dan kini, pengeluar dari British itu memperkenalkan pula versi John Cooper Works. Versi lebih sporty ini masih lagi menerima semua peningkatan gaya seperti model facelift itu, tetapi ditambah dengan gril yang mempunyai jalur merah serta bampar yang direka semula.

Bagi bampar hadapan, bukaan udara baru di bucu bukan sekadar untuk gaya, tetapi juga membantu menyejukkan sistem brek dan pacuan, sementara bampar belakang pula kini mempunyai diffuser yang besar dan memenuhi hampir keseluruhan bampar.

Muncung ekzos berkembar di bahagian tengah model ini sebenarnya adalah lebih besar berbanding unit pada Cooper S dan ia menjadi antara bahagian bagi sistem ekzos sport JCW. RIM JCW 17 inci diberikan secara standard, tetapi pelanggan masih diberikan pilihan unit 18 inci termasuk yang menggunakan rekaan JCW Circuit Spoke.

Di sebalik rim ini anda akan dapat melihat brek daripada Brembo, dengan angkup empat piston berwarna merah di hadapan. Model di dalam gambar ini menggunakan warna Chili Red dan Rebel Green, sementara satu lagi pilihan adalah Island Blue dan Rooftop Grey.

Di bawah bonet, ia masih lagi menggunakan enjin petrol empat silinder turbo 2.0 liter daripada BMW, yang ditawarkan dengan pilihan transmisi manual enam kelajuan atau automatik lapan kelajuan, dan boleh menghasilkan kuasa 231 PS (228 hp) dan 320 Nm tork.

Melalui pakej JCW ini juga, pelanggan akan mendapat sistem suspensi adaptif yang mempunyai kuasa serapan 10% lebih tinggi, serta barangan lain seperti kemasan Piano Black di luar dan dalam, serta balutan tempat duduk sport gabungan kulit dan Dinamica Carbon Black.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required