Honda Civic generasi ke-11 tiba di Malaysia tahun ini?

Honda Civic generasi ke-11 tiba di Malaysia tahun ini?

Honda sudahpun mendedahkan rupa sebenar model generasi terbaharu Civic pada minggu lalu, namun ia hanyalah imej awalan untuk bahagian hadapan sahaja, manakala foto dan informasi lebih terperinci akan didedahkan pada 28 April ini.

Jadi pendedahannya untuk peringkat global dan Amerika Syarikat khususnya masih berjalan secara berperingkat, sudah tentu untuk sampai ke Malaysia akan mengambil masa lebih lama bukan? Tetapi menerusi petunjuk yang diberikan oleh presiden dan COO Honda Malaysia, Sarly Adle Sarkum, Civic generasi ke-11 tersebut mungkin akan mendarat di Malaysia seawal tahun ini!

Dalam satu temuramah majalah syarikat berkenaan, WithDreams yang turut disiarkan secara online, Sarly ditanya adakah Honda mempunyai apa-apa yang mengujakan yang sedang dirancang? Dan jawapan yang diberikan adalah, “Anda tak tengok pendedahan sulung Civic 2022 dalam internet? Anda ke mana selama ini? Petunjuk untuk 2021…tunggu…”

Honda Civic generasi ke-11 tiba di Malaysia tahun ini?

Walau bagaimanapun, kami jangkakan apa yang disebutkan oleh Sarly berkenaan mungkin kita hanya akan dapat melihat prebiu Honda Civic yang bakal menggantikan model FC tersebut tahun ini, dan bukanlah pelancaran sepenuhnya ke pasaran Malaysia.

Jika kita sorot kembali detik kedatangan Civic FC ke Malaysia sebelum ini, ia diprebiu buat pertama kali di Malaysia pada bulan Mei 2016, lebih kurang lapan bulan selepas kemunculan sulung globalnya di Amerika Utara. Ketika prebiu yang dibuat di My Auto Fest tersebut, Honda Malaysia turut membuka tempahannya dan mengumumkan perincian awalan sebelum pelancaran sebenarnya dibuat sebulan selepas itu.

Harap-harap situasi pandemik di Malaysia tidak mengganggu apa yang dirancang oleh Honda berkenaan, dan kita dapat melihat Honda Civic generasi baharu tersebut seawal tahun ini. Apa pula pendapat anda? Ada yang betul-betul menunggu, atau ramai yang masih tak boleh ‘move on‘ dengan bentuk garang ditampilkan oleh Civic FC berbanding rekaan lebih matang diberikan pada model generasi ke-11 berkenaan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required