Kia Sportage generasi kelima ditunjuk dalam teaser – pengenalan rasmi bulan Julai, skrin lebar di dalam

Kia Sportage generasi kelima ditunjuk dalam teaser – pengenalan rasmi bulan Julai, skrin lebar di dalam

Kia telah mendedahkan gambar teaser rasmi bagi model SUV Sportage generasi kelima, yang akan diperkenalkan secara penuh Julai nanti di Korea. Melalui gambar ini, kita boleh melihat tanda konsep rekaan ‘Opposites United’ baru yang diketengahkan oleh Kia.

Lampu DRL yang berada di bahagian tepi bersambung dari atas fender sehinggalah ke penjuru bampar, dan menggunakan garis berbentuk tajam. Gambar spyshot yang kami perolehi dari Eropah juga menampakkan sedikit lampu DRL ini, dan di tengahnya terdapat lampu utama yang menggunakan garisan melintang.

Menurut Kia, ciri rekaan ini akan disertai oleh gril berwarna hitam yang lebar sementara bahagian belakang juga menggunakan grafik lampu yang sama seperti di depan. Lampu penunjuk arah dijangka menggunakan bentuk melintang seperti lampu utama.

Turut disiar dalam teaser ini adalah satu gambar malap bahagian dalam yang menampakkan skrin lebar melengkung di hadapan pemandu dan corong pendingin hawa dengan jalur melintang di sebelahnya. Butang kawalan pendingin hawa berada di konsol tengah.

Bagi pilihan enjin, Kia menyatakan unit yang akan digunakan pada Sportage baru adalah “sangat cekap”, dan ia berkemungkinan disertai tetapan hibrid dan plug-in hybrid. Melihat kepada Hyundai Tucson 2022 sebagai perbandingan, kita boleh menjangka antaranya adalah unit petrol 1.6 turbo bersama pek bateri 1.49 kWh untuk menghasilkan kuasa keseluruhan 226 hp dan 350 Nm tork untuk versi hibrid.

GALERI: Spyshot Kia Sportage 2022

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required