Proton X70 Exclusive Edition diperkenalkan untuk Brunei – luaran dua-tona, roda khas, kulit Nappa hitam

Proton telah memperkenalkan X70 Exclusive Edition baharu untuk pasaran Brunei, sempena dengan Hari Kemerdekaan yang ke-37 negara berkenaan tahun ini. Hanya 37 unit sahaja yang ditawarkan untuk model edisi terhad ini, seperti mana yang kita pernah dapat ketika Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan ke-62 pada tahun 2019, menerusi X70 Merdeka Edition.

Varian Exclusive Edition ini menerima beberapa perubahan estetika berbanding X70 biasa, ini termasuklah dengan luaran yang menerima dua-tona warna seperti mana yang dapat dilihat menerusi foto ini dengan kemasan warna biru baharu yang dipadankan dengan rona hitam pada bumbung, perumah cermin sisi dan juga spoiler belakang. Selain warna luaran yang unik, SUV ini turut menerima lencana “EE” pada tailgate dan juga. roda baharu bersaiz 19-inci, yang rekaannya kelihatan hampir sama dengan Geely Boyue Pro.

Untuk bahagian dalamannya pula, upholstery kulit Nappa kini diberikan dengan warna hitam berbanding coklat pada varian lain. Selain daripada itu, ciri di dalam kabinnya tidak perubahan.

Begitu juga dengan bahagian mekanikal yang tidak diberikan sebarang perubahan. Ini termasuklah masih menggunakan enjin yang sama iaitu 1.8 liter pengecas turbo dan suntikan-terus empat-silinder petrol dengan hamburan kuasa 181 hp (184 PS) dan tork 285 Nm. Penjana kuasa ini dipadankan dengan transmisi automatik enam-kelajuan yang menyalurkan pacuan ke roda hadapan.

Buat setakat ini, harganya masih belum dimaklumkan, tetapi tempahan bagi Exclusive Edition ini telah dibuka untuk pelanggan di Brunei. Perincian penuh hanya akan didedahkan apabila model ini dilancarkan secara rasmi kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required