Proton X70 Exclusive Edition untuk pasaran Brunei — hanya 37 unit, warna dwi-tona, rim baru, kulit Nappa

Proton X70 Exclusive Edition untuk pasaran Brunei — hanya 37 unit, warna dwi-tona, rim baru, kulit Nappa

Pengedar di Brunei, Fadli Proton Brunei, telah kongsikan gambar-gambar sebenar Proton X70 Exclusive Edition, memberikan kita gambaran lebih jelas terhadap model edisi terhad ini. Hanya 37 unit edisi ini dikeluarkan di sana, sempena dengan Hari Kebangsaan Brunei yang ke-37 tahun ini.

Dari segi mekanikal, X70 EE ini menggunakan enjin yang sama, 1.8 liter turbocas empat-silinder petrol dengan suntikan terus yang menghasilkan 181 hp (184 PS) dan 300 Nm tork. Kuasa disalurkan ke roda depan melalui transmisi klac berkembar tujuh-kelajuan.

X70 EE menampilkan warna dalam dua tona, khususnya biru dengan bahagian bumbung, cermin sisi dan spoiler belakang warna hitam. Rekaan rim 19-inci juga berbeza dari versi biasa, lebih seiras dengan rim yang ada pada Geely Boyue Pro, dengan lencana khusus di belakang. Di dalam, kemasan kulit Nappa hitam digunakan menggantikan material coklat dalam varian biasa.

Proton X70 Exclusive Edition untuk pasaran Brunei — hanya 37 unit, warna dwi-tona, rim baru, kulit Nappa

Penampilan keseluruhannya nampak sama dengan X70 Special Edition (SE) sebelum ini, yang juga mengenakan warna biru dikenali sebagai Ocean Blue yang tidak berada dalam senarai pilihan semasa, yang melibatkan warna Snow White, Armour Silver, Jet Grey, Ruby Red, Cinnamon Brown dan Space Grey.

Berdasarkan risalah X70 SE, turut ditawarkan ialah pilihan warna Ruby Red dengan skim dua tona. Lain-lain kelainan untuk versi SE termasuk kemasan dan perincian eksklusif, rim baru serta pelapik kaki dengan logo SE.

Pelanggan di Brunei boleh membuat tempahan bagi X70 EE ini, walaupun belum ada maklumat tentang harga yang ditawarkan. Bagi X70 SE pula, ia dijangka akan dilancarkan di Malaysia tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required