smart EQ fortwo 2021 Racing Green Edition ditunjuk

smart EQ fortwo 2021 Racing Green Edition ditunjuk

Jenama kenderaan smart baru saja memperkenalkan model coupe EQ fortwo Racing Green Edition di UK. Ia kini boleh ditempah dengan harga £25,495 (RM148k). Tiada angka produksi didedahkan setakat ini, sebaliknya pengeluar memaklumkan model edisi ini akan ditawarkan dalam tempoh terhad sahaja.

Ciri unik padanya tentulah warna Racing Green metalik yang digunaan, dilengkapkan imejnya dengan rim hitam 16-inci Brabus Monoblock XI aloi dengan bahagian warna perak. Lampu utama LED, lampu belakang LED dan bumbung kaca panoramik didatangkan secara standard.

Lebih istimewa adalah bahagian dalam kereta ini, dengan penggunaan kulit Nappa jahitan tangan dengan bentuk berlian. Ini dilakukan oleh Brabus, dan hadir dengan kontras menarik jahitan atas warna Racing Green. Kemasan ini dilanjutkan juga pada papan pemuka, panel pintu dan stereng.

Perincian dalaman lain termasuk pedal kaki dan tuil brek aluminium oleh Brabus, kemasan keliling gentian kaca bagi paparan skrin sentuh lapan-incinya (dengan Apple CarPlay dan Android Auto) serta batang gear aluminium Brabus.

Tiada sebarang perubahan dilakukan terhadap sistem janaan kuasa elektriknya. Jadi, output kekal sama; 82 hp/160 Nm bagi motor elektrik dengan transmisi satu kelajuan masih menjadi penggeraknya. Semua model mempunyai jarak perjalanan 113 km dan laju maksimum 130 km/j.

Peningkatan paling utama padanya pula ialah pemasangan pengecas dalaman 22 kW, yang menjadi standard bagi model Racing Green Edition ini. Ia memerlukan 40 minit untuk mengecas bateri dari 10% hingga 80% menggunakan pengecas pantas, atau kurang enam jam jika menggunakan soket domestik biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required