Proton Persona dibayangkan dengan rupa lebih sporty

Proton Persona dibayangkan dengan rupa lebih sporty

Bulan lalu kita telah menyaksikan kemunculan Proton Persona facelift, yang diberikan pelbagai perubahan rupa, kelengkapan serta barisan varian yang dirujuk semula. Walaubagaimanapun, tidak seperti Iriz, sedan segmen B ini tidak mendapat varian yang betul-betul menyerlah seperti Iriz Active. Tapi kalau ada, bagaimana rupanya agaknya?

Bagi mereka yang tertanya-tanya, ini dia jawapan yang diberikan oleh pakar ubah suai digital, Theophilus Chin. Beliau telah menghasilkan sebuah Persona facelift, dengan rupa yang lebih sporty dan menggunakan bampar daripada Toyota GR Yaris.

Menambahkan lagi tarikannya, bahagian bonet diletakkan dengan skup udara, memberi idea seakan bahagian enjin juga diubah suai dengan terdapat intercooler di atas. Bahagian fender pula ditambah dengan kemasan seperti Iriz Active, dan menggunakan warna sama dengan badan. Kemudiannya kedudukan kereta ini direndahkan dan dipasang dengan rim serta brek yang diambil juga daripada GR Yaris.

Untuk bahagian belakang pula, Theo telah meletakkan sayap besar, yang nampaknya seperti diambil daripada Subaru WRX STI manakala muncung ekzos berkembar bersama kemasan diffuser di bawah diambil daripada GR Yaris. Melengkapkan rupanya, kemasan pada beberapa bahagian seperti gril, cermin sisi, lampu depan, lampu belakang, bawah skirting dan panel but dicat warna hitam, termasuk juga bumbung.

Jadi, apa pendapat anda dengan rekaan daripada Theo ini? Apa lagi yang mahu diubah? Adakah siapa-siapa yang suka dengan rekaan ini dan akan cuba menghasilkan kit yang sebenar? Cuba anda beritahu di ruangan komen.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required