Subaru telah mula menjual satu lagi model edisi terhad WRX S4 STI Sport # (salah satu nota muzik), yang hanya eksklusif untuk pasaran Jepun sahaja. Hanya terdapat 500 unit – yang kesemuanya telah ditempah – setiap satunya berharga 4.741 juta yen (RM188,554), atau pun 572,000 yen (RM22,749) lebih mahal berbanding model biasa WRX S4 STI Sport.

Secara mekanikal, ia mirip dengan WRX S4 STI Sport, termasuklah dengan Lineartronic CVT dipadankan untuk enjin FA20 2.0 liter empat-silinder yang mampu menghasilkan kuasa hingga 300 PS pada 5,600 rpm dan tork 400 Nm dari 2,000 hingga 4,800 rpm.

Walau bagaimana pun # dipertingkatkan dengan penyejuk minyak untuk transmisi, memberikan aliran yang lebih baik bagi penapis udara dan juga didatangkan dengan ekzos prestasi STI bersama quad tips. Casis bagi model ini juga menerima strut tower bar yang fleksibel di hadapan, bersama penguat yang fleksibel untuk kedua-dua hujungnya.

Bagi imejnya, ia menerima splitter yang lebih besar dengan kemasan hitam berkilat di hadapan, kemasan Dark Grey Silica untuk gril utama dan roda aloi aluminium pelbagai-jejari 18-inci berwarna hitam. Untuk bahagian dalamnya pula, ia ditampilkan dengan tempat duduk upholstery Recaro dengan material Ultrasuede dan kulit, bersama jahitan kontras dan sulaman logo STI. Roda stereng dan tombol gearnya juga menerima kemasan yang sama untuk melengkapkan gayanya.

Model # ini ditawarkan dengan empat pilihan warna – Ceramic White, Ice Silver Metallic, Crystal Black Silica dan Blue Pearl – dengan sistem bantuan pemanduan dan keselamatan EyeSight yang didatangkan secara standard. Bagi pelanggan yang sudah membuat tempahan, bakal menerima model # pada Ogos ini.