Bilik pameran Volkswagen kini dibuka semula kecuali di Melaka, Johor, Kedah, Pahang dan Kelantan

Bilik pameran Volkswagen kini dibuka semula kecuali di Melaka, Johor, Kedah, Pahang dan Kelantan

Dengan semakin ramai rakyat Malaysia yang telah menerima vaksin, sektor-sektor ekonomi dalam negara kini mula bergerak semula termasuklah sektor automotif selari dengan Pelan Pemulihan Negara (PPN). Terbaharu, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) mengumumkan bahawa bilik-bilik pameran mereka juga mula beroperasi semula.

Menurut VPCM, pengedar-pengedar mereka di Lembah Klang, Seremban, Ipoh, Juru dan Kota Kinabalu kini sudah memulakan operasi perniagaan mereka sepenuhnya. Manakala bilik pameran yang terletak di Melaka, Johor, Kedah, Pahang dan Kelantan kerana masih menunggu kelulusan untuk beroperasi.

Walau bagaimanapun, pengedar-pengedar yang sudah boleh beroperasi masih perlu mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang ketat ditetapkan oleh kerajaan serta inisiatif Safehands yang diwujudkan sendiri oleh VPCM. Protokol berkenaan merangkumi pemeriksaan aplikasi MySejahtera, imbasan suhu, mewajibkan pemakaian pelitup muka, sanitasi bilik pameran dan kereta yang kerap serta banyak lagi.

Juga seperti yang ditetapkan oleh kerajaan, VPCM menegaskan bahawa hanya pengunjung yang sudah lengkap divaksin dibenarkan masuk. Individu yang ingin mengunjungi bilik pameran boleh berbuat demikian selepas 14 atau 28 hari (bergantung kepada vaksin yang diambil) dari pengambilan dos vaksin yang lengkap. VPCM juga menggalakkan pelanggan membuat temu janji sebelum datang dengan menghubungi pengedar Volkswagen yang mereka ingini.

Bilik pameran Volkswagen kini dibuka semula kecuali di Melaka, Johor, Kedah, Pahang dan Kelantan

“Penutupan bilik pameran sejak beberapa bulan lalu nyata memberi kesan ke atas prestasi perniagaan kami. Namun, kami tidak sabar untuk melihat industri kembali dibuka dan terus maju ke hadapan dengan sokongan para pengedar kami,” kata Pengarah Urusan VPCM, Erik Winter yang turut mengalu-alukan langkah kerajaan untuk membuka semula operasi jualan dan pengilangan.

Dalam perkembangan berkaitan, VPCM turut menyatakan bahawa para pengedar Volkswagen akan menganjurkan acara bilik pameran maya di saluran media sosial masing-masing pada 27 hingga 31 Ogos sempena pembukaan semula bilik pameran dan sambutan hari Merdeka tidak lama lagi.

Sebagai sebahagian daripada sambutan itu, Volkswagen akan menawarkan penjimatan dalam talian yang eksklusif sebanyak RM4,500 ke atas Tiguan Allspace Highline dan RM7,500 untuk model Passat R-Line bermula sekarang hingga 31 Ogos.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required