Modenas Pulsar NS200 diberi warna baru – RM9,655

Modenas Pulsar NS200 diberi warna baru – RM9,655

Modenas Pulsar NS200 ABS, yang dilancarkan untuk pasaran Malaysia pada tahun 2019 kini diberikan perubahan warna, dan disediakan dalam pilihan Plasma Blue, Burnt Red dan Pewter Grey. Harganya masih sama seperti sebelum ini, iaitu RM9,655 tidak termasuk insurans dan cukai jalan.

NS200 pertama kali memasuki pasaran Malaysia pada tahun 2017 dan pada tahun 2019, ia dipertingkat dengan sistem brek ABS. Menurut Modenas, lebih 8,000 unit NS200 sudah terjual di seluruh negara, dan ia sekarang adalah antara motosikal street paling popular di pasaran.

Motosikal ini dipacu oleh enjin satu silinder 199.5 cc SOHC dengan teknologi Triple Spark yang mempunyai tiga palam pencucuh, dan dipadankan bersama kotak gear lima kelajuan untuk menghasilkan kuasa 24 hp dan 18.6 Nm tork.

ABS yang dipasang pada motosikal ini hanyalah sistem one-channel, iaitu untuk brek hadapan yang menggunakan cakera 300 mm dan angkup dua piston Bybre, sementara di belakang pula menggunakan cakera 230 mm.

Kelengkapan lain yang terdapat pada NS200 adalah termasuk fork teleskopik, monoshock dengan tabung Nitrox, tangki bahan 12 liter, berat 158 kg, rim 17 inci dengan tayar 100/80 di hadapan dan 130/70 di belakang serta panel meter gabungan analog dan digital.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required