Polis Diraja Malaysia bakal guna BMW M3?

Polis Diraja Malaysia bakal guna BMW M3?

Baru-baru ini tular imej sebuah BMW M3 dengan grafik Polis DiRaja Malaysia (PDRM) – ada yang mengatakan bahawa ia adalah satu lagi kenderaan pengiring bagi kegunaan Istana sama seperti Honda Civic Type R dan juga Volvo S90 T5 sebelum ini, betul ke?

KEMASKINI: BMW M3, X3 dan Volkswagen Tiguan yang tular berkenaan sememangnya sedang menjalani ujian penilaian oleh PDRM. Berita awal yang kami buat menyatakan bahawa ia adalah prop untuk produksi filem adalah diberitahu oleh BMW Malaysia sendiri, dan kami laporkan berdasarkan maklumat berkenaan. Namun disebabkan kesemua pihak yang terlibat mempunyai syarat yang ketat untuk tidak mendedahkannya mungkin menjadi penyebab terhadap kekeliruan informasi ini. Sekali lagi, kami minta maaf.

Tak, sebenarnya BMW M3 yang anda lihat ini adalah sebuah kereta prop bagi digunakan dalam penggambaran filem. Perkara ini disahkan sendiri oleh BMW Malaysia, namun mereka tidak mendedahkan tajuk filem tersebut. Namun kami menjangkakan M3 dengan grafik ‘Polis High Performance’ tersebut mungkin akan muncul dalam antara dua filem baharu – Polis Evo 3 atau The Catcher.

Walau bagaimanapun, peluang untuk ia untuk membintangi The Catcher adalah lebih tinggi kerana filem tersebut dikatakan sebagai filem dengan kos penghasilan paling tinggi dalam sejarah Malaysia. Menurut laporan Pocket News, filem berkenaan bakal memaparkan gaya hidup dan juga budaya ubahsuai kereta di Malaysia, dihasilkan dengan bajet melebihi RM50 juta.

Polis Diraja Malaysia bakal guna BMW M3?

Lebih dari 500 unit supercar dikatakan bakal digunakan sepanjang penggambaran filem berkenaan (juga merupakan angka yang memecahkan rekod dunia), yang kebanyakkannya adalah milik ahli-ahli Robotz Car Club. Dalam sidang akhbar pada 4 Oktober lalu, pengasas Robotz Datuk Seri Jeffrey Teoh berkata; “Supercar disukai oleh semua orang, dari mana-mana kedudukan dan latar belakang.”

“Sebagai pemandu supercar, kita masing-masing di Robotz selalu mendapat inspirasi dari francais filem “Fast & Furious” lakonan Vin Diesel dan Paul Walker. Jadi kami berharap serta berbangga jika filem kami dapat mencontohi kecemerlangan filem tersebut,” jelasnya lagi.

Produksi filem The Catcher berkenaan akan bermula sekitar 2022 dan dijangka bakal disiapkan pada 2023. Jelas? Jadi tolong bagitahu jiran-jiran dan sedara mara BMW M3 tersebut bukan aset PDRM ya!

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required