Honda City Hatchback RS e:HEV 2022 untuk Malaysia — teaser kedua tunjuk muka depan, merah berbeza?

Honda City Hatchback RS e:HEV 2022 untuk Malaysia — <em>teaser</em> kedua tunjuk muka depan, merah berbeza?

Honda Malaysia telah mengeluarkan sebuah lagi teaser bagi Honda City Hatchback akan datang, yang pertama kali diumumkan minggu lalu. Kali ini, mereka menunjukkan pula bahagian depan, selepas menunjukkan bahagian sisi dan belakang dalam teaser sebelumnya.

Bahagian depan yang dilihat ini pula sama dengan City sedan, setepatnya varian City RS e:HEV, kerana versi hatchback ini juga merupakan model RS Hybrid. Ia diberikan lampu utama automatik LED, serta gril depan hitam berkilat, honeycomb mesh hitam, kemasan corak gentian di lip depan yang menjadikannya nampak sporty. Lampu kabus juga LED. Logo RS pada gril dan lencana Honda juga ada perincian biru menandakan ini sebuah model hibrid.

Rim yang ada ini kelihatan sama dengan rim sedan City RS e:HEV, 16-inci aloi dua tona dengan tayar 185/55. Seperkara lagi, warna merah yang dipaparkan ini juga nampak ada sedikit berbeza berbanding Passion Red Pearl yang ditawarkan sebelum ini. Di Thailand, City Hatchback didatangkan dengan tona warna merah ceri yang dipanggil Ignite Red Metallic. Adakah ini juga akan jadi warna baru untuk Malaysia?

Bagi pasaran Thailand, City sedan dan hatchback dipadankan dengan enjin 1.0 liter tiga-silinder VTEC Turbo berkuasa 121 PS/145 Nm bagi membolehkan ia diklasifikasikan sebagai kereta Eco Thai bagi mendapatkan potongan cukai lebih baik. Varian RS untuk pasaran tersebut turut ditawarkan dalam versi turbo dan juga hybrid e:HEV.

Manakala di Indonesia, City Hatchback hanya ditawarkan dalam varian RS, dan hadir hanya dengan enjin 1.5 liter NA DOHC i-VTEC. Namun apa yang menarik, selain dari pilihan kotak gear CVT automatik, Honda Prospect Motor turut menawarkan City Hatchback dengan kotak gear manual enam-kelajuan bagi pasaran republik berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required